۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۷۶۹۲۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

سازوکار شیطان در منحرف کردن انسان خُطُواتی و قدم‌به‌قدم است

سازوکار شیطان در منحرف کردن انسان خُطُواتی و قدم‌به‌قدم است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: سازوکار شیطان در منحرف کردن انسان سازوکار خُطُواتی است؛ یعنی شیطان انسان را قدم‌به‌قدم به حضیض می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت عباس (ع)، به تبیین ویژگی‌های برجسته قمر بنی‌هاشم پرداخت.

وی با بیان اینکه تسلیم و تصدیق در رابطه به ولی زمان از ویژگی‌های حضرت عباس (ع) است، اظهار کرد: در حقیقت بعد از تسلیم، قدم دوم در معیت با ولی حق، تصدیق است؛ یعنی امام زمان خود را عین صدق محض بدانیم و شک و ریب و تکذیب نسبت به امام در انسان پیدا نشود درحالی‌که خیلی‌ها در ته دلشان نسبت به حقانیت سیدالشهدا (ع) تردید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ما یک تصدیق داریم که نقطه مقابلش از شک شروع می‌شود، بعد به ریب و بدگمانی می‌رسد و بعد به تکذیب ختم می‌شود و مقابل تصدیق، تکذیب است.

وی ادامه داد: انسان اگر در حقانیت جبهه انبیا و اولیای الهی تردید کرد این تردید همین‌جا نمی‌ماند؛ چراکه سازوکار شیطان در منحرف کردن انسان سازوکار خُطُواتی است؛ یعنی شیطان انسان را قدم‌به‌قدم به حضیض می‌برد تا به ورطه ریب و بعد از آن به پرتگاه تکذیب حجةالله می‌کشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اینکه قرآن کریم چندین مرتبه هشدار می‌دهد: «لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ» و اینکه در ادعیه عصر غیبت داریم: «أَللّهمَّ... وَ لَینْ قَلْبِی لِوَلِی أَمْرِک، وَ عَافِنِی مِمَّا؟ مْتَحَنْتَ بِهِ خَلْقَک، وَ ثَبِّتْنِی عَلَی طَاعَةِ وَلِی أَمْرِک.» به این معنا که خدایا و دلم را برای ولی امرت نرم کن و در امتحان ولایت به من عافیت عطا فرما و مرا در اطاعت ولی امرت ثابت‌قدم بدار، اشاره به همین مقام تصدیق است که حضرت ابوالفضل (ع) در قله آن است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: تصدیق کردن معصومین و آن‌ها را عین حق و صدق دانستن و شک نکردن در سختی‌ها به‌خصوص آنجایی که به حسب ظاهر با تعلقات ما درگیر می‌شود کار بسیار سختی است؛ چون ما وقتی می‌خواهیم تصدیق کنیم ترازوی ما، تعلقات ما هستند.

وی تصریح کرد: قمر بنی‌هاشم (ع) با همه وجود سیدالشهدا (ع) را در سخت‌ترین امتحان عالم تصدیق کرده و ذرهای در اینکه اقدام ایشان برابر با بندگی خدا و حق محض است شک و تردید نداشت؛ چون خودش هم دنبال بندگی بوده است چنانچه در زیارت ایشان آمده است «السَّلَامُ عَلَیک أَیهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ» تنها کسی می‌تواند امام را تصدیق بکند که عبد صالح باشد: «الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِیعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَینِ علیهم السلام» کسی که مقام عبودیت و صلاح و طاعت را دارد می‌تواند تصدیق بکند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات