۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۷۷۵۰۰

بازدید مدیر حوزه از مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ

بازدید مدیر حوزه از مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ
مدیر حوزه های علمیه با حضور در مجتمع آموزشی شهید صدوقی، از مرکز پژوهش‌های تبلیغی مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدیر حوزه های علمیه با حضور در مجتمع آموزشی شهید صدوقی، از مرکز پژوهش‌های تبلیغی مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ بازدید کرد.

در این بازدید سرزده که حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه حضور داشت، مدیر حوزه های علمیه از بخش‌های مختلف مرکز پژوهش های تبلیغی حوزه که مشغول به فعالیت بودند، بازدید بعمل آورد.

در ابتدا مسئول مرکز پژوهش‌های تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین مقدمی به ارائه گزارشی از فعالیت های بخش های مختلف این مرکز پرداخت.

در بخش امور تحقیقات مرکز پژوهش‌های تبلیغی، طرح تدوین تفسیر ترتیبی آیات منتخب قرآن کریم با رویکرد تبلیغی ارائه شد که مورد استقبال آیت الله اعرافی قرار گرفت و مقرر شد حمایت‌های لازم از این طرح به عمل آید.

در این بخش آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته خواستار تهیه و تدوین تفاسیر متعدد با رویکرد علوم انسانی از قبیل؛ علوم سیاسی، علوم اجتماعی و...، شد. همچنین در این دیدار از درختواره موضوعات تبلیغی و درختواره محتوای تبلیغی و فهرست کتابهای تخصصی تبلیغ گزارشی ارائه گردید. در همین راستا نیز  آیت الله اعرافی مجوز بکارگیری سرباز طلبه بخش پژوهش را در این قسمت داد.

در ادامه عضو شورای عالی حوزه های علمیه از بخش منشورات مرکز پژوهش‌های تبلیغ که متکفل سه نشریه ماهنامه «مبلغان»، «سفیر امین» و «فصلنامه علمی تخصصی تبلیغ» می‌باشد بازدید کرد.

در این دیدار حجت الاسلام علیرضا زنگوئی، سردبیر ماهنامه مبلغان ضمن تشکر و تقدیر از حضور مدیر حوزه های علمیه به ارائه گزارشی از نظرسنجی‌های انجام شده از ماهنامه مبلغان پرداخت.

سردبیر ماهنامه مبلغان افزود: فراوانی مشترکینی که مجله را به دلیل مطالب علمی مطالعۀ می کنند ۴۵ درصد می باشد و همچنین مشترکینی که به دلیل مطالب منبری مجله را مطالعه می کنند نیز ۴۵ درصد است. از میان مشترکین ۶۳ درصد از مجله استفاده ی زیاد و خیلی زیادی داشته اند همچنین ۲۷ درصد استفاده متوسطی از مجله داشته اند. همچنین حدود ۶ درصد از مشترکین نیز استفاده ی کمّی از مجله داشته اند.

حجت الاسلام زنگوئی ادامه داد: از نظر ۵۷ درصد مشترکین، کیفیت مجله رو به رشد است و در مقابل هم ۷ درصد از مشترکین معتقدند که کیفیت مجله رو به افول است. به نظر ۱۸ درصد از پاسخگویان بدون تفاوت مانده و ۱۴ درصد نیز در این باره نظری نداشته اند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه بیان داشت: بیشترین فراوانی ۴۶ درصد و مربوط به مشترکینی است که  از عدم انتشار مجله خیلی ناراحت می شوند و بیشترین فراوانی ۸۲ درصد و مربوط به مشترکینی است که استفاده به جا از آیات و روایات را خیلی زیاد و زیاد ارزیابی کرده‌اند.

حجت الاسلام زنگوئی در ادامه تشریح این نظر سنجی گفت: بیشترین درصد فراوانی ۷۲ درصد است که مربوط به مشترکینی است که کاربرد مطالب در تبلیغ را خیلی زیاد و زیاد ارزیابی کرده اند و بیشترین درصد فراوانی ۷۰ درصد است که مربوط به مشترکینی است که سطح علمی مطالب را خیلی زیاد و زیاد ارزیابی کرده اند. همچنین درصد فراوانی مشترکینی که به نظرشان سطح علمی مطالب تا حدودی خوب بوده ۲۴ درصد است. فراوانی مشترکینی که معتقد بودند سطح علمی مطالب کم است در حدود ۴ درصد است.

سردبیر ماهنامه مبلغان اظهار کرد: بیشترین درصد فراوانی مربوط به مشترکینی است که تنوع و جذابیت  محتوای مجله را خیلی زیاد و زیاد ارزیابی کرده اند و مقدار آن برابر ۵۹  درصد است. از نظر ۲ درصد از مشترکین نیز محتوای مجله اصلا متنوع و جذاب نبوده است و درصد فراوانی مشترکینی که معتقدند مطالب مجله زیاد و خیلی زیاد جدید و دست اول است  ۵۷ درصد می باشد.

حجت الاسلام زنگوئی بیان کرد: از بین مشترکین مجله بیشترین درصد فراوانی یعنی ۶۷ درصد مربوط به کسانی است که میزان انگیزه برای مطالعه مجله را خیلی زیاد و زیاد توصیف کرده اند. همچنین ۳ درصد از مشترکین بیان کرده اند که انگیزه کمی برای مطالعه مجله دارند و بیشترین درصد فراوانی مربوط به مشترکینی است که از محتوای مجله در تبلیغ استفاده ی خیلی زیاد و زیاد می کنند و مقدار آن برابر ۶۴ درصد است. در حدود ۴ درصد از مشترکین از محتوای مجله در تبلیغ استفاده ی کمی دارند. از میان مشترکین مجله ۸۷ درصد معتقدند که کیفیت مجله از نظر دارا بودن قلم روان و شیوا عالی و خوب می باشد.

وی گفت: بیشترین درصد فراوانی مربوط به مشترکینی است که به نظرشان کیفیت ویرایش مقالات عالی و خوب بوده است و مقدار آن برابر ۸۳ درصد است.  از میان مشترکین مجله ۸۱ درصد معتقدند که کیفیت صفحه بندی مجله عالی و خوب می باشد. بیشترین درصد فراوانی یعنی ۸۱ درصد مربوط به مشترکینی است که به نظرشان طراحی جلد مجله عالی و خوب بوده است. به نظر ۲ درصد از مشترکین نیز طراحی جلد مجله ضعیف می باشد. بیشترین درصد فراوانی یعنی ۸۲ درصد مربوط به مشترکینی است که به نظرشان کیفیت چاپ و صحافی مجله خوب بوده است. به نظر ۲ درصد از مشترکین نیز کیفیت چاپ و صحافی ضعیف می باشد.

در انتهای این دیدار آیت الله اعرافی نکات منعکس شده در نظرسنجی را باعث خوشحالی دانسته و از دست اندرکاران و هیأت تحریریه ماهنامه مبلغان تشکر نمود و یادآور شد ماهنامه سفیر امین هم یکی از دغدغه های حقیر بوده که باید با قوت ادامه یابد.

ارسال نظرات