۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۸۷۱۰۸
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

«امامت» تنها راه رسیدن به قرب الهی

«امامت» تنها راه رسیدن به قرب الهی
تهران - استاد حوزه علمیه گفت: امامت یک راه در بین ده ها را نیست که ما را به خدا برساند، بلکه تنها راه برای رسیدن به قرب خدا است.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم عزاداری هیئت ریحانه الحسین(س) تهران اظهار داشت: یکی از جاهایی که مورد هجوم دستگاه ابلیس قرار می گیرد، پیوندهای محبوب خداست که اگر این پیوندها سست شود، دیگر سرباز برای دین خدا تربیت نمی شود و از مهم ترین آنها، پیوندهای خانوادگی و پیوند بین مؤمنین و رهبر الهی شان است.

وی با بیان این که در زیر پرچم ولی خدا می توان بندگی خدا را انجام داد، گفت: امامت یک راه در بین ده ها را نیست که ما را به خدا برساند، بلکه تنها راه برای رسیدن به قرب خدا است؛ امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب، شرط توحید را ولایت دانست.

استاد حوزه علمیه قم ضمن بیان آیات و روایاتی تصریح کرد: همه کاره خداست اما خداوند متعال توسط خلیفه الله است که تمام امور را انجام می دهد.

وی با اشاره به این که بالاترین انسان در این عالم، معصوم و ولی خداست، افزود: اگر خود را به او بسپاریم، رشد خواهیم کرد؛ این که شنیده ایم که در آخرالزمان انسان ها به صورت جهشی رشد می کنند، به این جهت است که کمالات امام زمان(عج) (معنویات، علم و...) به نسبت تسلیم بودن، در مردم جلوه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: شیطان می خواست بدون خضوع بر ولی خدا و انسانِ کامل به جایی برسد، اما با وجود شش هزار سال عبادت، از درگاه الهی رد شد؛ حضرت موسی(ع) به خداوند عرض کرد "شیطان را از بین ببر تا شر او از گردن انسان ها کم شود"، خداوند فرمود "در صورتی که شیطان بر قبر آدم(ع) سجده کند، او را می بخشم؛ شیطان گفت که "من بر آدم(ع) سجده نکردم و به قبر ایشان هم سجده نمی کنم".

وی توبه را برگشت به ولایت عنوان کرد و گفت: توصیه شده است که کسی که توبه می کند، صلوات زیاد بفرستد تا ظلمت های که در وجودش هست را از بین ببرد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) دار و ندار خود را فدای امام(ع) کردند و هیچ منیّتی نداشتند و محو امام حسین(ع) شده بودند.

پوششی/ پیوندهای محبوب خدا/ امامت تنها راه برای رسیدن به قرب خدا

ارسال نظرات