۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۸۷۳۳۸
آیت الله عبداللهی:

دشمن به دنبال استحاله فکری و عقیدتی مسلمانان است

دشمن به دنبال استحاله فکری و عقیدتی مسلمانان است
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی با اشاره به تلاش دشمن برای استحاله عقیدتی مسلمانان است، گفت: وحدت جهان اسلام می تواند بسیاری از معادلات جهانی دشمنان را عملاً خنثی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در دیدار جمعی از حوزویان و طلاب استان کرمانشاه ضمن تسلیت ایام محرم و صفر در سخنانی اظهار داشت: جایگاه امام حسین(ع) هم در اسناد و کتب شیعه وجود دارد و هم در اسناد و کتب برادران اهل سنت که این نشان می دهد این امام همام در جهان اسلام از چه جایگاه رفیعی برخوردار هستند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: بنابراین وجود مبارک امام حسین(ع) و نهضت عاشورا مختص به شیعیان و یا اهل سنت نیست، بلکه متعلق به همه آزادیخواهان جهان است.

این عالم برجسته کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: داستان زندگی، جوانمردی، ایمان، رشادت و شهادت امام حسین (ع) بهترین و بزرگترین الگو برای هر انسانی است، این امام همام به دست کسانی به شهادت رسید که مدعی دین و دیانت بودند ولی در اصل دستان ناپاک خود را به خون فرزند رسول الله(ص) آغشته کردند.

آیت الله عبداللهی بیان کرد: اگر به دنبال حماسه و ایثار می گردیم بهترین الگو برای همه ما نهضت کربلا و عاشورای حسینی است که این مکتب به ما درس های زیادی درباره خود زندگی کردن و با عزت بودن یاد می دهد.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: جوانان و نوجوان امروز که به صورت کامل زیر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارند باید با زندگی و سیره امام حسین(ع) آشنا شوند که این کار وظیفه روحانیون و علما دین است، جوان مسلمان باید امامش را خوب بشناسد و رهرو راه ایشان باشد، اگر می خواهیم که در دام تبلیغات دین ستیزانه دشمنان نیفتیم تمسک به مکتب عاشورا همه ما را در این راه بیمه خواهد کرد.

این استاد حوزوی اضافه کرد: جامعه کنونی ما سخت نیازمند احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی، اصولی و عملی است و بهترین الگو برای ادای این فریضه الهی و دینی الگوبرداری از سیره سیدالشهداست.

آیت الله عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به دنبال استحاله فکری و عقیدتی مسلمین هستند، گفت: بخش اعظمی از تبلیغات دشمنان علیه جهان اسلام به موضوع تفرقه و دو دستگی بین برادران اهل سنت و اهل تشیع اختصاص یافته است، دشمن تمام قدرت رسانه ای خود را برای از بین بردن انسجام مسلمین به کار گرفته است، بنابراین همه نیازمند داشتن بصیرت دینی و سیاسی هستیم.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: امیدواریم که محرم و صفر برای مسلمین جهان ماه وحدت، برادری و انسجام باشد و روز به روز شاهد وحدت بیشتر مسلمانان در عصر کنونی باشیم، زیرا وحدت جهان اسلام می تواند بسیاری از معادلات جهانی دشمنان را عملا خنثی کند./1400/پ210/

ارسال نظرات