۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۸۸۲۸۶
مدیر مدرسه علمیه کنگاور:

حضور بدون تشریفات آیت الله رئیسی در خوزستان نمونه‌ای از حکمرانی دینی بود

حضور بدون تشریفات آیت الله رئیسی در خوزستان نمونه‌ای از حکمرانی دینی بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ملکی گفت: حضور بدون تشریفات آیت الله رئیسی در میان مردم خوزستان نمونه ای بارز از حکومت داری اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام پیام ملکی امروز در نشستی بصیرتی در جمع شماری از روحانیون و طلاب شهرستان کنگاور در سخنانی اظهار داشت: اگر خوب به جهان پیرامون خود نگاه کنیم به نوعی منطقه و دیگر نقاط جهان درگیر منازعات خونینی شده است که بخش اعظمی از این تقابل ها نتیجه بی بصیریتی طرفین و عدم نگاه آنها به آینده کشورشان است.

مدیر مدرسه علمیه کنگاور تصریح کرد: بصیرت همانند چراغی است که مسیر رو به جلو ملت ها را روشن می کند، ولی با این وجود هستند بسیاری از کشورها که از کوچکترین بصیرتی برخوردار نیستند و نمونه آن را می تواند وضعیت کنونی افغانستان دانست.

این استاد حوزه حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکایی ها بعد از 20 سال سیطره و اشغال کشور مسلمان افغانستان سرانجام با میلیاردها دلار هزینه مالی و هزاران کشته شکست در افغانستان را پذیرفتند و دو دوستی این کشور اسلامی را تقدیم همان هایی کرد که به بهانه مبارزه با آنها 2 دهه این کشور را تحت سیطره خود داشت.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه هنوز هرگونه اظهار نظر درباره آینده افغانستان یک اشتباه استراتژیک است، بیان کرد: شواهد و قرائن نشان می دهد که نه طالبان تجربه حکومت داری دارد، نه اینکه ملت افغانستان با سیطره طالبان موافقند و از سوی دیگر تحلیل رفتن قدرت اقتصادی و پشتوانه مالی در این کشور آینده مبهم و صد البته روزهای ناخوشایندی را برای جنگویان طالبان رقم خواهد زد که همه اینها را باید نتیجه بی بصیرت ملت افغانستان به ویژه گروهک نظامی طالبان دانست.

مدیر مدرسه علمیه کنگاور افزود: تجربه این روزهای کشور افغانستان به خوبی نشان می دهد که نبود بصیرت می تواند یک کشور و جامعه را به قهقرا ببرد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بصیرت چراغ راه مومن و انسان است و تنها با این وسیله می تواند مسیر درست و اشتباه را از هم تشخیص داد و داشتن این مهم برای هر کسی نعمتی بزرگ است.

حجت الاسلام ملکی عنوان داشت: تا زمانی که بصیرت دینی و سیاسی در کشور جاری باشد هیچ جریان ملحد و ضددین نمی تواند بر ساختار اسلام ضربه وارد کند و بالعکس زمانی که بصیرت دینی در جامعه کمرنگ شود، باید منتظر ظهور جریان ها و نحله های سیاسی و عقیدتی ملحد و منحرف مختلف باشیم.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم آیت الله رئیسی امیدی دوباره در جامعه به وجود آورد، گفت: در سفری که آیت الله رئیسی به عنوان اولین سفر استانی به استان خوزستان داشت جهانیان دیدند که یک مسؤول عالی رتبه ایرانی بدون هیچ گونه تشریفاتی در بین مردم حاضر شد و با جان دل به مشکلات مردم این خطه گوش داد که این یکی از ویژگی های مهم دولتمردان در جامعه اسلامی است که رئیس دولت سیزدهم آن را جامه عمل پوشاند.

مدیر مدرسه علمیه کنگاور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اکنون همه نگاه ملت ایران به برنامه های دولت سیزدهم برای برون رفت از این وضعیت نابسامان جامانده از دولت های قبلی است، بنابراین امیدواریم که دولت انقلابی آیت الله رئیسی بتواند که این مهم را به سرانجام برساند.

وی ابراز کرد: حضور آیت الله رئیسی بدون هرگونه تشریفاتی در بین مردم خوزستان نمونه بارز حکومت داری اسلامی بود که جهانیان همگان آن را دیدند./1400/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
درود بر این سید شریف
0
0