۰۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۹۲۴۴
آیت‌ الله نمازی:

آیت‌ الله جوادی آملی از ارکان حوزه های علمیه است/ آیت الله جوادی آملی فقیهی تمام عیار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاشان با تجلیل از شخصیت حضرت آیت الله جوادی آملی، این عالم ربانی را از ارکان حوزه های علمیه دانست.
آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان

آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقه و امام جمعه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش مؤثر حضرت آیت‌الله جوادی آملی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی ایران گفت: نقش حضرت آیت‌الله جوادی آملی قبل، بعد و در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار پررنگ و برجسته است.

وی افزود: حضرت آیت‌الله جوادی آملی در زمانی که برای اولین بار شورای عالی قضایی تشکیل شد از اعضای این شورا بودند و در تدوین قانون اساسی در مجلس خبرگان قانون اساسی در کنار آیت‌الله شهید بهشتی نقش مؤثری داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله جوادی آملی از ارکان حوزه های علمیه به خصوص حوزه قم هستند، فقیهی تمام عیار است نه فقیه متجزی که در فقه، کلام، فلسفه، عرفان و حکمت جامع الاطراف‌اند.

آیت‌الله‌ نمازی اظهار داشت: با توجه به جایگاه حوزه علمیه قم که جایگاه مرجعیت، خواستگاه و پایگاه انقلاب اسلامی است به تناسب حکم و موضوع اقتضاء‌ می کند شخصیتی مانند حضرت آیت‌الله جوادی آملی همواره منصوبیت امامت جمعه را داشته باشند.

وی با بیان این‌که نمی توان از زحمات بزرگانی مانند حضرت آیت‌الله جوادی آملی قدردانی کرد، افزود: اجر و پاداش این افراد با خداست، اما از نظر ظواهر امر، تلاش حوزه علمیه در بازگشت حضرت آیت‌الله جوادی آملی به منصب امامت جمعه قم، نوعی قدردانی از زحمات ایشان است.

آیت‌الله نمازی تصریح کرد: البته حضرت آیت‌الله جوادی آملی از نظر وضعیت جسمانی در شرایط ایده آل نیستند اما اگر پس از چهل روز هم یک نماز جمعه بخوانند برای مردم قم و حوزه علمیه قم اعتبار است و ارزش دارد.

وی در پایان خطاب به دفتر مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، شورای عالی حوزه، جامعه مدرسین و فضلا گفت: از حضرت آیت‌الله جوادی آملی درخواست شود که به کلی از امامت جمعه قم کناره گیری نکنند و گاهاً به مناسبت های مهم مردم را از فیوضات خود بی نصیب نگذارند.
ارسال نظرات