۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۹۸۱۱۵
عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی عنوان کرد؛

جراحی بزرگ اقتصادی، راه حل مشکلات/ نیازمند تغییر فکر اقتصادی هستیم

جراحی بزرگ اقتصادی، راه حل مشکلات/ نیازمند تغییر فکر اقتصادی هستیم
حجت الاسلام معصومی نیا گفت: اگر قرار باشد تغییری در اقتصاد کشور به وقوع بپیوندد، این تغییر نیازمند تحول است که متاسفانه تحولی مشاهده نمی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامعلی معصومی نیا عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری آسیب شناسی وضع موجود اقتصاد و ارائه راهکارهای برون رفت که در مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه برگزار شد با اشاره به فکر تحولی در اقتصاد گفت: یکی از مهم ترین آسیب ها در حوزه اقتصاد ایران عدم فکر تحولی متصدیان و مسئولان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی سال ها از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین علت های عدم تفکر تحولی، نگاه و اندیشه لیبرالی و نئو لیبرالی در اقتصاد ایران است.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی با تاکید بر تحول اقتصادی ابراز داشت: مسأله بسیار مهم اینجاست که در دولت کنونی احساس تغییر ریل نمی شود، اگر قرار باشد تغییری در اقتصاد ایران به وقوع بپیوندد، این تغییر نیازمند تحول است که متاسفانه تحولی مشاهده نمی شود.

استاد حوزه و دانشگاه سیاست های شوک درمانی را موثر در اقتصاد ایران ندانسته و تصریح کرد: متاسفانه تیم اقتصادی دولت فعلی هماهنگ با هم نیستند و همان روند گذشته را دنبال می کنند؛ در بوجه امسال هم همان راه پیش گرفته شده است.

حجت الاسلام معصومی نیا با اشاره به اینکه بانک مرکزی کدام برنامه تحولی را ایجاد کرده است، ابراز کرد: تغییری در سیاست های دولت دیده نمی شود، کدام تغییر ساختاری را در اقتصاد انجام داده اند که به مردم ابلاغ کنیم، کشور نیازمند تغییر فکر اقتصادی است.

وی افزود: آن چیزی که در این شرایط می تواند ریشه حل مشکلات باشد، ایجاد زمینه ورود مردم به اقتصاد است، همچنین دولت باید ترمز بانک های خصوصی را بکشد.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی با اشاره به برنامه های دولت تصریح کرد: آقای رئیسی باید فراتر از دولت برنامه ریزی کند، برای مجموعه ادارات و دستگاه ها باید برنامه ریزی شود که اگر این کار صور بگیرد در کوتاه مدت بودجه ها آزاد می شود و اقتصاد در مسیر خودش قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ریشه فساد در دستگاه های اداری اذعان کرد: داخل ارگان ها افراد فاسق به صورت شبکه ای نفوذ کرده و سایه امنی برای دزدان اقتصادی فراهم کرده اند، تحول در مسیر اقتصاد با دستور به وجود نخواهد آمد بلکه اقتصاد ما نیازمند جراحی بزرگ است.

حجت الاسلام معصومی نیا با اشاره ظرفیت مردمی انقلاب اظهار کرد: اگر از داخل تقویت شویم نیازی به کوتاه آمدن در مقابل غرب و برجام نخواهد بود.

ارسال نظرات