۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۷۰۱۵۰۸
در نشست خبری صورت گرفت؛

تشریح برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر در قم

تشریح برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر در قم
لطفی با اشاره به تعطیل ناپذیری بزرگداشت ایام الله فجر به عنوان مظهر اقتدار ملی، گفت: ما آمادگی داریم طبق مصوبات ستاد ملی کرونا به شیوه های گوناگون برای مردم جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نصرت الله لطفی رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم امروز در نشست خبری، به تشریح فعالیت ها و برنامه های این ستاد در راستای بزرگداشت ایام الله فجر پرداخت.

اصحاب رسانه از دستگاه ها و مدیران به صورت کنجکاوانه مطالبه گری کنند

لطفی ضمن درخواستی از اصحاب رسانه مبنی بر رصد مدیران نهادها و موسسات در جهت بزرگداشت دهه فجر، گفت: مدیر و مسؤولی که به برکت این نظام به مسند رسیده یا نهادی که به واسطه نظام اسلامی تاسیس شده، باید روشن کند که برای بزرگداشت جشن انقلاب چه کرده است، آنها که دغدغه مندانه فعالیت داشته‌اند، تقدیر شوند و فعالیتشان منعکس شود تا جامعه نیروهای خدوم خودش را بشناسد.

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم افزود: اما آنها که بی تفاوت هستند، باید پاسخگو باشند تا هم تلنگر و تذکری شود برای سایر منصب داران و هم مدیران احساس کنند که ظهور و بروزشان رصد می شود.

وی با انتقاد از عملکرد منفعلانه برخی از مدیران و کوتاهی بخشی از ادارات مهم از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در امر بزرگداشت دهه فجر، اظهار کرد: آیا چهره شهر قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی آن گونه است که در آستانه دهه فجر از او انتظار می‌رود؟ پاسخ مشخص است، اما این کم کاری از جانب کیست؟

لطفی ابراز داشت: در نظام اسلامی دولت و مردم همه ید واحد هستند، چه می شود که در برخی ادارات و بانک ها بودجه ها به مصارف مختلف می رسد اما پای خرج برای مناسبت های انقلاب که به میان می آید می گویند بودجه نداریم.

آیین و تبیین انقلاب در دهه فجر با رویکرد فرهنگ سازی

در ادامه رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم فرهنگ سازی برای تکریم ایام الله فجر را از رسالت های مهم اصحاب رسانه برشمرد و با اشاره به نعمت بزرگ پیروزی انقلاب، سیاست راهبردی دهه فجر را علاوه بر برگزاری آیین ها و جشن های مردمی مستلزم جهاد تبیین و روایتگری بیان کرد.

لطفی اذعان داشت: انقلاب اسلامی نعمت الهی کمی نیست و بخشی از شکرانه این نعمت، بزرگداشت این ایام با برپایی جشن های ملی است و بخش دیگری از وظایف ناظر بر بازخوانی شعار های انقلاب و تبیین حقایق انقلاب است.

بزرگداشت دهه فجر با برگزاری مردمی مراسم ها و محوریت مساجد، توصیه رهبر معظم انقلاب

رییس ستاد دهه فجر استان قم گفت: در پیام مقام معظم رهبری توصیه های مهمی وجود دارد از جمله؛ برگزاری مردمی مراسم ها به گونه ای که همه مردم مثل همه اعیاد مذهبی احساس مسؤولیت کنند و همینطور مسجد محور بودن مراسمات هم در بخش جشن ها و هم در حوزه روایتگری و تبیین.

وی با تاکید بر اهمیت عمل مدیران به وظیفه ذاتی خود تحت عنوان خدمت رسانی به مردم، تصریح کرد: بین مردمی بودن جشن ها و مطالبه گری از مسؤولان برای بزرگداشت این ایام تناقضی وجود ندارد چراکه آن مسؤول و مدیر موظف است هر آنچه در توان دارد را در طبق اخلاص در اختیار مردم قرار دهد زیرا این جایگاه و امکانات را همین مردم به آنها داده‌اند.

فعالیت ها و برنامه های تنظیم شده در ستاد دهه فجر استان قم

لطفی رسم سنوات گذشته ستاد دهه فجر را برنامه ریزی در دو سطح کشوری و درون استانی خواند و با بیان ابقای این رویه در ستاد دهه فجر امسال، به شرح فعالیت ها و برنامه ها پرداخت.

برنامه های کشوری؛

- تشکیل ستادهای استانی، شهری و روستایی در جهت فراهم کردن زمینه هم افزایی و خدمت رسانی به مردم در بزرگداشت ایام الله فجر.

- تقسیم وظایف در قالب 26 کارگروه تخصصی در حوزه های مختلف و در مجموع بیش از 2000 عنوان و فعالیت در سطح استان قم.

- برگزاری آیین گلباران بیت حضرت امام(ره) در یوم الله 12 بهمن ماه سالروز ورود حضرت امام به قم و مراسم آغازین جشن ملی 1400 در خاستگاه انقلاب اسلامی شهر قم.

مراسمات گوناگون در منزل امام(ره) در شهر مقدس قم از جمله؛ پیش بینی بازدید برای گروه های دانش آموزی و مهمانان شهر قم و اغشار مختلف در طول دهه و همچنین برنامه زنده تلویزیونی که به مدت 10 شب در بیت امام تهیه شده و از شبکه نور پخش خواهد شد.

- 14بهمن میهمانی لاله ها، بعد از ظهر پنج شنبه در همه گلزار های شهدای سراسر استان به صورت هم زمان آیین گلباران و عطر افشانی مزار متبرک شهدا انجام خواهد شد.

- برنامه سراسری زنگ انقلاب، ساعت 9:33 صبح در مدارس سراسر استان، واحد های تولیدی و زنگ انقلاب ویژه ورزشکاران زورخانه شهید فهمیده.

- تکبیر سراسری شامگاه 21 بهمن ماه راس ساعت 9 شب از همه مکان ها.

- نور افشانی گسترده توسط کارگروه نیروهای مسلح و شهرداری.

- برگزاری مراسم راهپیمایی  یوم الله 22 بهمن با توجه به شعار "تعطیل ناپذیری بزرگداشت ایام الله فجر به عنوان مظهر اقتدار ملی و تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب" طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، که نحوه اجرای آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

برنامه های درون استانی؛

در ادامه لطفی برنامه های درون استانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی قم را در سه محور؛ برگزاری جشن ها در تمام سطح شهر و توابع استان، فعالیت های فرهنگی با رویکرد روایتگری و بصیرت افزایی و پروژه های عمرانی و اشتغال زایی معرفی کرد.

رییس ستاد دهه فجر استان با اشاره به سابقه تاریخی مسجد چهارمردان و رای تاریخی امام در این مسجد از برگزاری مراسم باشکوه بزرگداشت ایام دهه فجر در مسجد چهارمردان تجلیل کرد و همچین از برپایی جشن هایی مشابه در مسجد الزهرا و برخی مساجد پردیسان خبر داد.

وی افزود: کارکنان شهرداری در حوزه پذیرایی و برگزاری جشن ها، ستاد ویژه ای تشکیل داده‌اند که قرار است در تمام مناطق هشت‌گانه شهری خدمترسانی داشته و مسؤولان مربوطه به یُمن این ایام پاسخگوی سوالات و خواسته های مردم باشند.

برگزاری برنامه های قرآنی با حضور قاریان بین المللی در مساجد، برنامه های تلویزیونی بیت امام، چهل نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس سطح استان و جشنواره سرود دانش آموزی از جمله برنامه های فرهنگی معرفی شده توسط رییس ستاد دهه فجر استان است.

پرچم افتخار، شهید اقتدار

لطفی خواستار پیگیری همگان نسبت به نصب پرچم در سردر خانه ها شد و از نهضت "هر پرچم افتخار، به نام یک شهید اقتدار" اسم برد.

وی ببیان کرد: از دیگر اقدامات فرهنگی درون استانی ستاد می توان به آمادگی برای اعزام مبلغ و روایتگر در مساجد، پایگاه ها و هرجا که اعلام نیاز شود و همچنین نهضت تکریم ویژه خانواده های مکرم شهدا هم به صورت عمومی و هم در سطح ادارات و نهادها، است.

رییس ستاد دهه فجر استان در انتها از افتتاح 120 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر چهارده هزار و صد میلیارد ریال در ایام دهه فجر به جهت خدمت رسانی و اشتغال زایی به مردم عزیز استان قم خبر  داد.

ارسال نظرات