۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۰۲۷۸۴
امام جمعه قم:

دستاوردهای انقلاب قابل شمارش نیست/ هنر نباید در دام هنجارشکنی قرار گیرد

دستاوردهای انقلاب قابل شمارش نیست/ هنر نباید در دام هنجارشکنی قرار گیرد
آیت الله اعرافی گفت: دستاوردهای انقلاب قابل توصیف و شمارش نیست؛ امروز هجمه ترکیبی، ادراکی و معرفتی به سوی ما روانه شده تا حقایق به نسل جوان نرسد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته با اشاره به سه ماه رجب، شعبان و رمضان گفت: این سه ماه قله های سال و در‌بردارنده بالاترین فرصت ها برای تهذیب نفس و اصلاح اخلاق است.

وی این ایام را فرصتی برای بندگی برشمرد و اظهار کرد: آنچه که پیش روی ما و شما است، پله هایی برای صعود و نردبانی برای ترقی در مدارج اخلاق و سعادت معنوی است.

امام جمعه قم با اشاره به جهاد تبیین در سخنرانی رهبرانقلاب در دیدار مردم تبریز ابراز کرد: تاکید رهبری برجهاد تبیین نشان دهنده ضرورت یک خیزش و نهضت عمومی در سطح فردی و اجتماعی برای دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب و شهدا است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب را نباید کوچک به حساب آورد، تصریح کرد: به خاطر تحریم، عملکرد اشتباه، سختی معیشت و مشکلات نباید دستاوردهایی که متعلق به شما ملت بزرگ است را کوچک شمرد، امروز لشکر دشمن به همراه نادانی برخی از دوستان دست به دست هم به دنبال ناامید کردن ملت هستند.

آیت الله اعرافی پدیدآوردندگان انقلاب را مردم دانست و خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب قابل توصیف و شمارش نیست، امروز هجمه ترکیبی، ادراکی و معرفتی به سوی ما روانه شده است تا این حقایق بلند را نسل امروز کشور نبیند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افزود: زیرساخت های کشور را در این 40 سال خصوصاً قبل و بعد جنگ را باهم مقایسه کنید، در تمام زیرساخت های کشور تحولات عظیم و شگرفی اتفاق افتاده است، در حوزه سلامت و بهداشت از میانگین عمر و امید به زندگی از میان 50 سال به بالای 70 سال رسیده ایم.

وی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور ایران گفت: با وجود همۀ تحریم ها، جنگ 8 ساله و توطئه های خائنانه ملت توانسته روی پای خود بایستد و در دنیا قدرت مستقل به شمار بیاید و گفتمان انقلاب را به جهان صادر کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه سخنان نو برای جهان داریم، خاطرنشان کرد: دستاوردهای کشور را نباید دست کم گرفت، دشمن می خواهد با برجسته کردن نقاط منفی دستاوردهای انقلاب و افتخارات به فراموشی سپرده شود.

آیت الله اعرافی نادیده گرفتن نقدها و اشکالات را نادرست دانست و اظهار کرد: تبیین برای این است که ارزش های اسلام و انقلاب و از ملت و دستاوردهای شهیدان و ایثارگران دفاع و حمایت کنیم.

وی قیام ملت را برای جهاد تبیین وظیفه شرعی، اخلاقی و انقلابی برشمرد و ابراز کرد: مسئولان با کار خود و تلاش شبانه روزی باید در این جهاد حضور پیدا کنند.

امام جمعه قم با اشاره برخی سخنان سخیف عنوان کرد: کسانی که در برابر غرب ترسیده اند و حال انفعال به آن ها دست داده است و از مسیر صاف و پاک انقلاب دور شده اند، سخنان نادرستی گفته اند که ملت ما باید هوشیار و بیدار باشد و به سخنان سخیف گوش ندهند و آن ها باید از مردم و دستاوردهای انقلاب عذرخواهی کنند.

وی عذر خواهی برخی از چهره های جشنواره فجر را به اندازه حرمت شکنی آنان ندانست و تصریح کرد: ارزش های اسلام، انسانی، اخلاقی و فرهنگی نشانه این ملت تاریخی و بزرگ بوده است، امروز ارزش های عفاف، حجاب، ازدواج و خانواده را در سخنانی شکستند و این کار زجر آور و دردآوری بود که باید جبران شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: ما مدافع هنر پاک، انسانی، نشاط آور و اخلاقی هستیم اما نباید هنر در دام های شیطانی و ناروا و هنجار شکن قرار بگیرد، حتماً مسئولان و کسانی که این خطاها را انجام دادند باید جبران کنند.

وی با اشاره به عادی سازی روابط با اسرائیل خاطرنشان کرد: این حرکت عادی سازی روابط با اسرائیل بسیار کار زشتی است، دولت بحرین و امارات بدانند خیانتی که امروز به آرمان اسلام و رسول خدا می کنند در پرونده آن ها ثبت خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: ملت های مسلمان و امت اسلام چشم را بر این خیانت های بزرگ نخواهند پوشاند و روزی شما باید پاسخ دهید، به نام قم و به نام حوزه به دولت های اسلامی این اخطار داده می شود که خط قرمز عادی سازی روابط با اسرائیل را باید رعایت کنید.

آیت الله اعرافی در پایان با تذکری ناصحانه به دولت هند ابراز کرد: حجاب نماد دین و وظیفه شرعی قاطع مسلمانان است، هر اقدامی که در ایالتی از ایالت های هند بخواهد بر ضد حجاب انجام شود، کار ناشایستی است، ان شاء الله دولت هند عاقلانه رفتار کند و نسبت به حقوق مسلمانان هند اهتمام داشته باشد.

ارسال نظرات