۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۷۰۲۹۱۸

انتقاد آیت الله اراکی از هنجار شکنی در جشنواره فیلم فجر؛ وزارت ارشاد چه می کند؟!

انتقاد آیت الله اراکی از هنجار شکنی در جشنواره فیلم فجر؛ وزارت ارشاد چه می کند؟!
عضو جامعه مدرسین گفت: در جشنواره امسال اتفاقاتی را دیدیم که نه تنها دل هر مسلمانی را به درد آورد بلکه هر انسان با وجدان و با فرهنگی نیز دلش به درد آمد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در سخنانی با اشاره به وظایف فرهنگی هنرمندان گفت: هنرمندان وظیفه سنگینی در جامعه بر عهده دارند، چون در مقوله فرهنگ سازی خصوصاً فرهنگ عمومی، هنر نقش بسیار برجسته ای دارد.

وی ضمن ابراز تاسف از هنجار شکنی در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: در جشنواره امسال اتفاقاتی را دیدیم که نه تنها دل هر مسلمانی را به درد آورد بلکه هر انسان با وجدان و با فرهنگی نیز دلش از این اتفاقات به درد آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هنرمندان متعهد ما سرداران جبهه مقاومت فرهنگی هستند، ابراز کرد: از سرداران جبهه فرهنگی باید تجلیل کرد و جایگاهشان را بالا برد، اما به این ها نیز ظلم می شود، یک سردار فرهنگی را نمی توان در کنار سردار تهاجم فرهنگی ستایش کرد.

آیت الله اراکی ورود افراد فاقد سررشته در فقه را محکوم کرد و افزود: شما که معنای عشق و معنای حلال و حرام را نمی فهمید، معلوم می شود از فرهنگ بویی نبرده اید، اولاً هر عشقی مقدس نیست، جبهه تهاجمی دشمن علیه انقلاب، ملت و فرهنگ ما تلاش کرد عشق پاک را با عشق نامقدس به هم در آمیزد.

وی با بیان اینکه عشقی که در چارچوب قانون و شرع نباشد، عشق نامقدس است، تصریح کرد: عشق نامقدس منشاء جنایت های بزرگ در جامعه بشر شده است، چرا مرزهای تقدس در جامعه را می شکنید؟ وزارت ارشاد چه می کند؟ دست اندرکاران جشنواره فجر چه می کنند؟ تا چه حد با فرهنگ آشنا هستند؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هنوز جنازه شهدای ما در خیابان ها تشییع می شود، برچه اساسی زنا را در جامعه اسلامی ترویج می دهید؟ ما نمی توانیم در برابر این جنایت فرهنگی سکوت کنیم.

وی با اشاره به اینکه زحمات هنرمندان ارزش مدار و پاک را نباید بی ارزش کرد، اظهار داشت: زنازادگان بودند که حادثه کربلا را به وجود آوردند، چرا باید با پول بیت المال هنجار شکنان، هنجار شکنی کنند؟

آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: اهل فرهنگ باید موضع بگیرند، مسئول صدا و سیما باید از مردم عذرخواهی کند، مسئول رسانه ملی باید در مقابل فتوایی که حکم به حلال بودن زنا داده شد و از رسانه ملی پخش شد، عذر خواهی کند.

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
یک تریبون گفت. بزنید تو دهنش ..یکی تریبون گفت باید اعدام بشن
یک تریبون گفت باید مشت محکمی بردهان این باورها گو می دید
کلا خشونت از چهره منقدان می‌بارد
.آن چهره خشونت را هم دارید نشان میدهید کم کم به ملت
.فقط یک مرجع تقلید من دیدیم بسیار زیبا و با آرامش با این مسأله برخورد کند .
هر کسی که مرجع تقلید نمیشود که. تریبون دست میگیرند و‌فکر میکنند عقل کل هستند
0
0