۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۷۰۴۱۴۳
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

مهمترین آسیب طرح صیانت عدم اقناع عمومی است

مهمترین آسیب طرح صیانت عدم اقناع عمومی است
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از مهمترین آسیب های طرح صیانت این بود که اقناع سازی عمومی در آن صورت نگرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبد الحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عصر دیروز در اختتامیه اولین جشنواره بین المللی حل مسائل کلیدی فضای مجازی که در سالن همایش ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی پیوند وسیعی با زندگی بشر پیدا کرده است اظهار داشت: امورات زندگی بشر امروزی را نمی توان از فضای مجازی جدا کرد.

وی در ادامه افزود: انفکاک مردم از فضای مجازی و امکانات دیجیتالی امری امکان ناپذیر شده و این ابزار را نمی توان از زندگی بشر جدا کرد.

 معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به  ساخت ماهواره برهای مختلف به دست دانشمندان کشور ابراز داشت: اگرحوزویان نقش خود را در این فضا نتوانند ایفا کنند و از قافله عقب بمانند در آینده جای بسی تأسف وجود خواهد داشت که دانشمندان هوا و فضا در تلاش باشند ولی امور مربوط به مسائل دینی مربوط به فضای مجازی در حوزه کار نشده و مورد کوتاهی واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در ادامه با اشاره به عدم اقناع سازی عمومی در طرح صیانت ابراز داشت: از مهمترین آسیب های این طرح این بود که اقناع سازی عمومی در آن وجود نداشت درحالی که بدون اقناع سازی عمومی و گفتمان‌سازی اجرای این چنین طرح هایی بس مشکل است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی موضوع اهمیت فضای مجازی هنوز برای حوزویان آن گونه که باید و شاید خوب منقّح نشده است و باید بصیرت افزایی های لازم در این زمینه صورت پذیرد. دو بردار در آخر که به صوت شروع شود.

ارسال نظرات