۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۰۴۸۶۴
حجت الاسلام تکیه ای در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

موفقیت دولت سیزدهم نسبت به دولت های گذشته در استفاده از جوانان

موفقیت دولت سیزدهم نسبت به دولت های گذشته در استفاده از جوانان
مسئول ستاد مرکزی اعتکاف گفت: به نظر من دولت نسبتاً در چینش های مسئولیتی خود جوانگرایی را رعایت کرده است؛ اما در سرعت «مدیر چینی» کمی کندی رخ می دهد.

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای مسئول ستاد مرکزی اعتکاف در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان با اشاره به اهمیت جوان گرایی در اداره جامعه اظهار کرد: نقش جوان را باید بر طبق منابع دینی یعنی قرآن و حدیث و سیره معصومان(ع) بیان کرد.

وی در ادامه افزود: وقتی قرآن کریم قصه طالوت و جالوت را ترسیم می‌کند، جوان بودن جالوت را به رخ می کشد و می فرماید «جالوت چون جوان بود توانست بر رقیب مقابل خود پیروز شود» و این نوع بیان خداوند یک سرمشقی است برای ما که جوان بودن یک حُسن است و نه مانع، فرصت است و تهدید نیست.

حجت الاسلام تکیه ای جوان بودن را یک حرکت رو به جلو و نه توقف و عقب گرد دانست و اظهار داشت: تنها آنچه مهم است این است که این جوان متدین باشد؛ همچنین است ماجرای اسامة بن زید که رسول گرامی اسلام آن را به عنوان فرمانده لشکر اسلام انتخاب کرده و آن را تحسین کردند.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف در ادامه تصریح کرد: جوانگرایی و تاثیر جوان در لسان قرآن کریم کاملاً محرز و مبیّن است و در لسان روایات نیز طبق فرمایشات ائمه معصومان(ع) به جوانگرایی تجویز و توصیه شده است.

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به سیره جوان گرایی امام راحل ابراز کرد: امام خمینی(ره) نیز با تبعیت از سیره معصومان(ع) و سنت الهی از آغاز و قبل از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی طبق آنچه مشهور است و همه کسانی که در دوران زندگی ایشان بودند و یا انقلاب را ترک کردند، می دانند که ایشان از همان سال ۴۱ که جرقه انقلاب را زد فرمود «سربازان من در گهواره ها هستند» یعنی ایشان امید داشتند که نوزادان در گهواره جوان شوند و انقلاب اسلامی با جوانان شکل بگیرد و این گونه نیز شد و جبهه جنگ ما با جوانان اداره شد.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف در ادامه افزود: طولی نکشید که جبهه سازندگی ما با جوانان به ثمر نشست و بعدها نیز جریان داعش را با همکاری جوانان به شکست کشاندیم و الان نیز تکه کلام مقام معظم رهبری در علوم پیچیده و همه جبهه های سخت و صعب جوانان هستند.

وی ابراز کرد: اگر در دولت گذشته جوانگرایی مورد استقبال قرار نمی گرفت؛ اما به فضل الهی در دولت آیت الله رئیسی رویکرد جوان گرایانه وجود دارد که البته این امر به صورت کامل و تام انجام نشده است و گاهی برخی از مدیران از روی ناچاری هنوز غیر جوان هستند.

حجت الاسلام تکیه ای در ادامه تصریح کرد: البته رهبر انقلاب اسلامی غیرجوان را نیز رد نکرده‌اند و فرموده اند از تجربه مجربین و جوانی، چابکی و همت اثرگذار جوانان استفاده شود که به نظر می رسد دولت آقای رئیسی تا اندازه‌ای در این امر موفق بودند و در یک بخش هایی نیز عمل نشده است که به خاطر کندی انتصابات است.

وی در پایان در جمع بندی بیانات خود اظهار داشت: به نظر من دولت نسبتاً در چینش های مسئولیتی خود جوانگرایی را رعایت کرده است و این امری است که کاملاً مشهود است؛ اما در سرعت «مدیر چینی» کمی کندی رخ می دهد که همه مردم علاقمند هستند تا سرعت مدیر چینی دولت بیشتر شود.

ارسال نظرات