روند تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی با طرح «بهار معنویت»
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محمد بختیاری دبیر اجرایی طرح بهار معنویت در نشست خبری نشست خبری برنامههای ماه مبارک رمضان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: برای تبلیغ نوین در موسم تبلیغی سه ماه رجب، شعبان و رمضان در اولین قدم تیم پیام را شکل دادیم و ۴۰ جلسه همفکری با پژوهشگران عرصه معنویت انجام دادیم تا محتوای تولیدی مغایر با مبانی اسلامی نباشد.
وی در ادامه افزود: تعدادی از مبلغین در عرصه هنر رسانه و فضای مجازی داشتیم که لازم بود آموزش ببینند از همین رو کارگاه گرافیک تحت نظارت استاد جعفر پیشه برگزار شد و از حاصل فعالیت اعضای کارگاه ۲۴ بیلبورد شهری تولید شد که شهرداریهای مشهد، تهران و اهواز همکاری کردند و در سطح شهر نصب کردند؛ برای کسانی که میخواهند به این عرصههای تبلیغی وارد شوند دورههای آنلاین و آفلاین برگزار شده است.
حجت الاسلام بختیاری تأکید کرد: دورههای دیزاینر و مدیریت محتوا در فضای مجازی در سایت برای علاقهمندان موجود است و همچنین حلقههایی در داستان و شعر تشکیل شده است و اساتید مطرح این حوزه با حضور نویسندگان حوزوی در حلقه مشورتی آموزشی برای معنویت تولید محتوا میکنند؛ مخاطب هدف ما مبلغین هستند تا این بستههای پیام برسد و سایتی را طراحی کردیم تا مبلغین به مخاطب عموم برسانند.
رئیس اداره امور آموزشی معاونت هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در نیمه ماه مبارک رمضان در نگارستان اشراق مجموع تولیدات هنری که با موضوع معنویت و خدا داشتیم در یک نمایشگاه به منظر عموم گذاشته خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به ماهیت اومانیستی شبکههای اجتماعی گفت: اگر قرار باشد مبلغین در فضای مجازی تبدیل به بلاگر شوند، دیگر ماهیت تبلیغی ندارند و از طرفی، چون احساس کردیم معنویت در فضای مجازی بسیار پایین است به سمت تولید محتواهای معنوی رفتیم.