۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۱۰۷۲۱
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد؛

فعالیت ۱۵ مشاور در مدارس علمیه خواهران مازندران/برگزاری دوره مشاوران مدارس

فعالیت ۱۵ مشاور در مدارس علمیه خواهران مازندران/برگزاری دوره مشاوران مدارس
مازندران - معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به اهمیت مسأله مشاوره در حوزه از برگزاری دوره مشاوران مدارس علمیه خواهران استان خبر داد.

خانم رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری دوره مشاوران مدارس علمیه خواهران استان خبر داد.

وی با بیان اینکه سیاست حوزه علمیه خواهران مازندران استفاده از مشاوران رسمی و دارای مجوز از معاونت فرهنگی مرکز مدیریت است، افزود: در حال حاضر در همه مدارس علمیه خواهران استان حداقل یک مشاور فعالیت دارد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران از فعالیت 15 مشاور در سطح مدارس علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: این مشاوران دارای مجوز های لازم هستند و همه دوره های لازم مورد توجه مرکز مدیریت را نیز با موفقیت گذرانده اند.

خانم رستمی در ادامه سخنان خود از برگزاری آزمون مشاوران مدارس علمیه خواهران مازندران خبر داد و افزود: این آزمون جهت ساماندهی و توانمندسازی مشاوران همزمان با سراسر کشور در دو حوزه قائمشهر و چالوس با حضور حدود 60 مشاور برگزار شد.

وی همچنین به اهمیت مسأله مشاوره در حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: مشاوره می تواند نقش مؤثری در رشد علمی، اخلاقی و تربیتی طلاب مدارس علمیه داشته باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان اینکه مشاوره چراغ راهی برای رسیدن یک طلبه پیشرفت های علمی و اخلاقی است که نباید از آن غافل شد، ادامه داد: باید فرهنگ مشاوره در حوزه علمیه نهادینه شود تا شاهد رشد و تعالی علمی و اخلاقی طلاب باشیم.

رستمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت و حساسیت امور مربوط به مشاوره، خانواده و همچنین اقتضائات خاص حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: به همین دلیل مراحل طرح ساماندهی، جذب، ارزیابی و آموزش مشاوران مدارس در استان ها، با همکاری معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران و برنامه ریزی و تایید اداره مشاوره و خانواده و گروه اندیشه ورز مشاوره و خانواده مرکز مدیریت، اجرا شد.

وی با بیان اینکه پس از اعلام نتایج آزمون مشاوره از قبول شدگان، مصاحبه به عمل خواهد آمد، افزود: ارزیابی همه مشاوران مدارس علمیه خواهران بر عهده گروه اندیشه ورز مشاوره و خانواده مرکز است و بر اساس آن، مشاوران سطح بندی شده و دوره های آموزشی لازم برای آن ها طراحی، برگزار و پشتیبانی علمی مستمر و نظام مند صورت می گیرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات