۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۷۱۴۲۹۹
اسماعیلی با اشاره به نظرسنجی منتشر شده در روزنامه ایران:

۹۰ درصد مردم تعلقات دینی دارند/ تلاش رسانه‌های معاند برای وارونه کردن واقعیات

۹۰ درصد مردم تعلقات دینی دارند/ تلاش رسانه‌های معاند برای وارونه کردن واقعیات
وزیر ارشاد با اشاره به ضرورت حمایت از رسانه های نوین و مکتوب در کنار هم، گفت: برخی به دنبال القای ناامیدی هستند و نتایج اخیر نظرسنجی ملی را مسخره می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات دینی که در تالار مرکزی استان قم گفت: صدها نشریه و پایگاه خبری از ابتدای شکل گیری دولت تا امروز مجوز فعالیت گرفته اند و سعی کردیم از حیات مطبوعات و خبرگزاری ها حمایت کنیم.

وی در ادامه افزود: در خصوص مطبوعات و نشریات مکتوب در مواجهه با فناوری های نوین هستیم که به سبب آن مطبوعات در معرض کم فروغی قرار گرفته اند و امروز هر چه جلوتر می رویم از زمان تولید و انتشار خبر فاصله کم تر شده و بخش مهمی از اطلاع رسانی در فضای نوین اتفاق می افتد اما این مساله به معنای کنار گذاشتن رسانه های مکتوب نیست.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز به همزیستی تعریف شده ای بین رسانه مکتوب و الکترونیک رسیده ایم و بنای ما در دولت حمایت از هر دو بخش است؛ در دهه های ۷۰ و ۸۰ برخی روزنامه ها تا ۶۰۰ هزار نسخه شمارگان داشتند اما امروز شمارگان آن ها به شدت پایین آمده است و برخی روزنامه ها فقط ۳۰۰ عدد توزیع دارند اما بنای ما حمایت از این موضوع است و در عین حال در دنیا هم بنا بر حمایت از هر دو عرصه است.

حمایت از رسانه های مکتوب با دستور رییس جمهور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در موضوع حمایت از رسانه های مکتوب با فشار جدی برای تامین ارز مواجه شدیم که با دستور رئیس جمهوری، کاغذ با قیمت بسیار مناسب به کشور وارد می شود و می توانیم بخش مهمی از نیاز رسانه های مکتوب را تامین کنیم.

وی ابراز داشت: از همه رسانه ها می خواهیم‌ برای منافع ملی دلسوزانه عمل کنند و در اصول مشترک برای منافع ملی هم راستا باشد؛ جمهوری اسلامی که همه قاعده های مرسوم در نظام بین المللی زر و زور را کنار زده و با نظام توحیدی کار می‌کند در داخل کشور هم باید جبهه رسانه ای هم راستا و هم افزا داشته باشد.

دشمنان برای القای ناامیدی در کشور تلاش می کنند

اسماعیلی با اشاره به انتشار نتیجه یک افکار سنجی در روزهای قبل در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور، اظهار داشت: دشمن دوست دارد از ایران سیاه نمایی را گزارش و نا امیدی را القا کند و دروغ می گوید تا ایران را جامعه ای ناامید و بحران زده نمایش دهد.

وی ادامه داد: مجموعه جهاد دانشگاهی مجموع نگرش های مردم نسبت به زندگی شخصی خانوادگی و اجتماعی را مورد تحقیق قرار داد و مشخص شد شادکامی مردم نزدیک به ۷۰ درصد است که بعد از این تحقیق، یک عده در رسانه های اجتماعی خندیدند و گفتند که دولت دروغ می گوید.

اسماعیلی با بیان اینکه نظرسنجی «ایسپا» دوبار همه مراحل را طی کرده است تصریح کرد: در اسفند نظرسنجی مذکور از سوی جهاد دانشگاهی منتشر شد که آمار بسیار خوبی ارائه کرد و تأکید شد که این نظرسنجی را با همان جامعه آماری یکبار دیگر انجام دهد که دقیقا همان نتایج را پس از عید نوروز به همراه داشت در حالی که شرایط اقتصادی ایام گذشته کمی تفاوت داشت. پایش مشابهی نیز وزارت اطلاعات انجام داده است که نتایج آن مانند نتیجه نظرسنجی جهاد دانشگاهی است و این نهاد نیز خارج از دولت قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسانه های معاند اصرار دارند نشان دهند زندگی ‌مردم در سیاهی و بحران است و مردم در تعلقات دینی دچار ضعف شده اند این در حالیست که طبق نظرسنجی جهاد دانشگاهی ۹۰ درصد مردم تعلقات دینی دارند و ۷۶ درصد نیز در آیین های مذهبی شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه دشمن فضایی را حاکم می کند که ما از جامعه و نظام نا امید شویم‌ گفت: القای نا امیدی مهمترین وظیفه رسانه های معاند و مزدوران داخلی است؛ روزی که دولت روی کار آمد فوتی های کرونایی بالای 700 عدد بود اما کمتر از یک سال این تعداد به صفر رسیده است و تلاش های زیادی برای تحقق این امر توسط دولت صورت گرفت.

اسماعیلی در پایان برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات دینی را منشأ گسترش در حوزه فعالیت رسانه های دینی دانست.

ارسال نظرات