۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۱۵۵۵۵
حجت الاسلام قطبی تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق

گزارشی از فعالیت های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق
اصفهان ـ حجت الاسلام قطبی گفت: خانه خلاق و نوآوری اشراق در زمینه پذیرش تیم ایده‌های خلاق و نوآورانه حوزه فرهنگی به تبدیل ایده ها به محصولات فرهنگی فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، صبح امروز در حاشیه نمایشگاه روایت تبلیغ در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی یک نهاد با ساختاری نوین است، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی دارای اضلاع مختلفی نظیر آموزش، پژوهش، فرهنگی و هنری است و در حوزه فرهنگ سازی دینی تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: دفتر تبلیغات اسلامی از نهادهای شاخص کشور است که در استانهای مختلف نیز نمایندگی دارد، بخشی که اخیرا در دفتر تبلیغات اسلامی تأسیس شد مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق است که با نام خانه خلاق و نوآوری اشراق شناخته می‌شود که مرکز آن در قم و  در استان‌های اصفهان، مشهد، شیراز و خوزستان شعبه دارد.

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه مأموریت خانه خلاقیت و نوآوری اشراق پذیرش تیم ایده های خلاق و نوآورانه در حوزه فرهنگ است، تصریح کرد: این ایده‌ها می‌توانند تبدیل به محصول فرهنگی نوآورانه شود. در مرکز اشراق این ایده ها پذیرش و راهنمایی و منتورینگ خواهد شد و در قالب شرکت خلاق وارد فضای کسب و کارهای فناورانه فرهنگی خواهند شد.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار کرد: تاکنون حدود 80 ایده پذیرش شده که 16 ایده تبدیل به شرکت خلاق شده و اعتبارنامه از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کردند و 10 شرکت در نمایشگاه روایت تبلیغ حاضر شدند. اعتبارنامه شرکت‌های خلاق مانند شرکت های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که با رونق بخشی به اکوسیستم نوآوری در کشور بتوانیم همانطور که مطالبه رهبر معظم انقلاب است، شرکت‌های خلاق را از نظر تعداد و به صورت کمی و کیفی توسعه بدهیم تا بتوانند محصولات نوآورانه و خلاقانه ارائه بدهند.

حجت الاسلام قطبی خلاقانه، نوآورانه و تاب آوری را از شاخص های پذیرش ایده در مرکز اشراق عنوان کرد و گفت: تاب آوری ایده به این معنا است که بتواند ایده در قالب محصول خلاق و نوآورانه به جامعه ارائه بشود و از محل درآمد این ایده بتواند توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اشراق اعتبارنامه و مجوز خود را از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرده است و در سطح کشور خانه‌های خلاق یک شبکه و اکوسیستم خوب را در سطح کشور پدید آورده است و امیدوار هستیم بتوانیم در آینده نزدیک پا به پای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری های فرهنگی محصولات و خدمات فرهنگی خود را ارائه کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات