۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۷۱۵۶۲۰
امام جمعه طارم در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

ویژگی های یک امام جمعه تراز/ مردم باید دفتر امام جمعه را پناهگاه خود بدانند

ویژگی های یک امام جمعه تراز/ مردم باید دفتر امام جمعه را پناهگاه خود بدانند
حجت الاسلام منصوری گفت: امام جمعه با اخلاق و رفتار نیک خود و با ایفای نقش پدرانه خود می تواند بسیاری از منکرات را به معروفات تبدیل گردانند.

حجت الاسلام مهدی منصوری امام جمعه شهرستان طارم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه مسئول فرهنگی هر شهر امام جمعه آن شهر می باشد، اظهار داشت: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر و قرارگاه ایمان و تقوا، بصیرت و اخلاق بوده و امام جمعه نیز فرمانده این قرارگاه است؛ چراکه امام جمعه نقش فرماندهی و هدایت دارد و حضور امام جمعه در بین مردم و گفتگوی صمیمی با مردم بخصوص با جوانان عزیز در ارتقای فرهنگ عمومی شهر بسیار تاثیرگذار است.

وی در ادامه افزود: امام جمعه با اخلاق و رفتار خود و با نقش پدرانه خود می تواند بسیاری از منکرات را به معروفات تبدیل گرداند و اگر در جایی می بینیم که فرهنگ‌ اسلامی در جامعه خوب اجرا نمی شود باید بدانیم نقش دشمنان و فضای مجازی از یک طرف و نقش ضعیف خانواده ها از طرف دیگر بی تاثیر نیست.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به اهمیت جهاد تبیین خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم با جهاد تبیین نسبت به اثرات منفی دشمنان و فضای مجازی خانواده ها را قانع کنیم؛ چراکه اگر خانواده ها درست تبیین شوند، جامعه از نظر فرهنگی درست می شود؛ زیرا جامعه از مجموع خانواده ها تشکیل شده است و اصلاح خانواده ها طبیعتاً موجبات اصلاح فرهنگ عمومی جامعه را نیز فراهم خواهد آورد.

وی در ادامه افزود: البته اکثریت جامعه ما از نطر فرهنگ مشکل خاصی ندارند و نباید زیاد ناامید شویم؛ اما باید در مقابل تلاش های شبانه روزی دشمنان بر ضد فرهنگ دینی مردم، کارهای فرهنگی خودمان را تقویت کنیم و ادارات مربوطه مثل اداره ارشاد اسلامی، سازمان تبلیعات، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و دیگر مکان های فرهنگی از جمله نهاد مقدس نماز جمعه و خود امام جمعه  نیز بیشتر از قبل در صحنه حضور داشته باشند.

امام جمعه طارم در بین مردم بودن و گفتگوی صمیمی با مردم و پیگیری مطالبات و مشکلات آنها، ساده زیستی، خوش اخلاقی و خوش رفتاری را از ویژگی های ائمه جمعه دانست و ابراز کرد: باید مردم احساس امنیت کرده و امام جمعه و دفترش را پناهگاه خود بدانند و امام جمعه باید در کنار مردم باشد نه در مقابل مردم.

حجت الاسلام منصوری در پایان خاطرنشان کرد: دوستی با جوانان و نوجوانان و در جمع آنها حضور یافتن و با روی خوش تحویل گرفتن همراه با سرکشی از اصناف و مغازه ها و جویای احوال آنان و گوش فرا دادن به مطالبات و مشکلات آنان برای پیگیری

ارسال نظرات