۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۷۱۸۲۷۵
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

افزایش جذابیت‌های علمی و فناوری در لرستان زمینه ساز ایجاد توسعه اشتغال است

افزایش جذابیت‌های علمی و فناوری در لرستان زمینه ساز ایجاد توسعه اشتغال است
اسلامی گفت: برای توسعه اشتغال و رفع مشکل در این حوزه باید جذابیت های علمی و فناوری در استان لرستان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمد اسلامی، عصر امروز ، در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در راستای رفع مشکل اقتصادی لرستان اگر جذابیت‌های علمی و فناوری افزایش ابد، به توسعه اقتصادی کمک می کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به برنامه ریزی در حوزه اشعه گاما و شناسایی ۱۲ قطب در کشور ، افزود: جایی که کانون بار و تولید است، مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر در استان محصولات دچار آفت مگس مدیترانه ای شده باشند، باز می‌توانیم از طریق فناوری هسته‌ای برای رفع این مشکل ورود پیدا کنیم، گفت: در این رابطه خیلی زود می توانیم ورود پیدا کنیم و از ظرفیت که پژوهشکده کشاورزی استفاده شود.

اسلامی به مخالفت ابرقدرت ها به بحث چرخه سوخت اشاره و عنوان کرد: چرخه سوخت قدرت ساز است و با آن می‌توان بدون وابستگی کارها را پیش برد.

وی با بیان اینکه دامنه گسترده‌ای از فعالیت را در حوزه آب و خاک، محیط زیست، کشاورزی، سلامت و… هدف گذاری کرده‌ایم، اظهارکرد: حوزه پلاسما سرد دستاورد بزرگی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:  نتیجه تحقیقات پلاسما را تبدیل به سامانه کرده و برای درمان سرطان، پلاسما تراپی را راه اندازی کرده‌ایم و برای اولین بار در کشور سه نفر از بانوان تحت درمان و پلاسما تراپی قرار گرفته‌اند که این امر بدون عوارض جانبی بوده و درمان بدون هیچ گونه آسیب خواهد بود.

وی اظهارداشت: پسته ایران را نیز که به خاطر آفت مهجور می‌کردند، سامانه آن را ساختیم و الان در همین حوزه پلاسما، بحث صنعتی سازی آن را راه اندازی کرده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه همچنین حوزه آب سنگین مهم‌ترین تحول اساسی را در بخش سیستم دارویی دنیا ایجاد کرده است، گفت: سیستم داروهای شیمیایی که اقتصاد و تجارت بزرگی در دنیا به وجود آورده امروز با استفاده از آب سنگین تولید می‌شوند.

اسلامی عنوان کرد: امیدواریم کار به گونه‌ای پیش برود که جمهوری اسلامی ایران خودش طراح و سازنده نیروگاه های اتمی باشد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات