۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۲۰۳۸۲
نماینده ولی فقیه در ارتش:

طرح تجزیه ایران همچنان روی میز بدخواهان نظام قرار دارد

طرح تجزیه ایران همچنان روی میز بدخواهان نظام قرار دارد
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با اشاره به نیات صدام از حمله به ایران گفت: هدف تجزیه ایران از نیات صدام در شروع جنگ بود و این طرح همچنان در نظر بدخواهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش «نقش مبلغان در دفاع مقدس» که در سالن همایش های غدیر برگزار شد گفت: صدام از تحمیل جنگ به دنبال 8 هدف؛ حاکمیت مطلق بر اروند رود، فتح خوزستان، استرداد جزایر سه گانه، دستیابی به ژاندارمی خلیج فارس، حاکمیت بر جهان عرب، تجزیه و انهدام نظام اسلامی بود.

وی در خصوص تجزیه ایران به عنوان هدف تحمیل جنگ توسط صدام، افزود: طارق عزیز معاون صدام در اردیبهشت 60 گفته است که 5 ایران کوچک بسیار بهتر از یک ایران واحد است؛ صدام نیز صراحتا گفته که رویای تجزیه ایران را در سر داریم؛ در جمله ای دیگر گفته است: «جنگ وقتی به پایان می رسد که رژیم حاکم ایران به کلی نابود شود و جنگ ما مرزی نیست که بتوان آن را به تعویق انداخت بلکه این جنگ، جنگ سرنوشت است».

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی گفت: صدام به اهداف خود نرسید و علت آن نیز خطاهای محاسباتی صدام بود که زیرا از توان رزمی نیروهای مسلح و توان رهبری امام خمینی و همت مبلغان و روحانیون غفلت کرده بود؛ اشتباه دیگر صدام مقایسه غلط نظام اسلامی با رژیم قاجار و پهلوی بود که به راحتی بیش از 2ونیم برابر ایران امروز را از دست دادند و صدام نیز فکر می کرد نظام اسلامی مانند حکومت های سابق ایران عمل می کند.

وی در ادامه اضافه کرد: مبلغان دینی در ناکامی صدام بسیار تأثیرگذار بودند چون توانستند مردم را بسیج کنند و توانستند نقش ماندگاری را در تحمیل اراده ملت ایران به صدام داشته باشند و همچنین پشتیبانی مالی و جانی از جنگ داشتند و مردم را به جنگ ترغیب کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: روحانیت و مبلغان در جنگ جلودار بودند و عمل خود را نشان می دادند و این جلوداری و پای کار بودن رمز موفقیت روحانیت در تاریخ است؛ شبهات زیادی در خصوص جنگ تحمیلی طرح می شد که روحانیت آن ها را پاسخ می داد و این کارکرد بسیار بزرگ بود.

وی با بیان اینکه یادآوری گذشته خوب است اما الآن باید بفهمیم در چه حال و اوضاعی هستیم، اظهار داشت: هر متجاوزی که سیلی ملت ایران را در هر مقطعی از تاریخ دریافت کرده به موزه رفته است و این امر را بیگانگان به خوبی درک کردند؛ نباید با ملت ایران از بعد مسائل نظامی و سخت برخورد کرد و از همین رو راهبرد را عوض کردند تا پروژه ناتمام صدام را تمام کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به حوادث اخیر تأکید کرد: به بهانه فوت دختر خانمی که ما را نیز متأثر کرده است جدایی طلبان زمزمه تجزیه دارند؛ برخی از همسایگان نابخرد ما به جدایی سازی بخشی از کشور ما می کوبند و پروژه تجزیه ایران همچنان بر روی میز بدخواهان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینک نوبت ما است که آیندگان را سربلند کنیم زیرا جبهه کفر به صحنه آمده که پروژه تجزیه ایران را پیش بگیرد و مأموریت مبلغان دینی تمام نشده است؛ انتظار می رود مبلغان دینی همچنان بدرخشند و جهاد تبیینی که حضرت آقا تعیین کرده است توسط روحانیت به درستی انجام شود. امروز باید با هوشیاری کامل پشت نظام اسلامی حضور داشته باشیم.

ارسال نظرات