۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۲۱۳۹۲
حجت الاسلام رحمانی عنوان کرد؛

وحدت مذاهب اسلامی امنیت آفرین است

وحدت مذاهب اسلامی امنیت آفرین است
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت وحدت در جامعه اسلامی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر روابط حسنه بین شیعه و سنی و پرهیز از توهین به مقدسات مذاهب اسلامی تاکید کرده‌اند.

حجت الاسلام رحمانی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با اشاره به معنای وحدت گفت: برخی تصور می کنند که وحدت یعنی دست برداشتن از اعتقادات در حالیکه وحدت یعنی در عین قبول و پذیرش اختلافات توجه به اشتراکات کنیم و با هم زندگی دوستانه و مسالمت آمیز داشته باشیم.

وی با اشاره فرمایش رهبری نسبت به جایگاه وحدت ابراز کرد: وجود اختلاف به معنای دشمنی و تغییر مبانی اعتقادی نیست بلکه براساس سفارش روایات باید بین مسلمین رفت و آمد و صمیمت وجود داشته باشد و اتفاقاً باید گفت و گو عالمانه باشد تا کدورت ها و سوء تفاهم ها برطرف شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه وحدت در بین علماء شیعه و براساس اندیشه رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: از گذشته در بین علماء اهل سنت تقریب و وحدت از جایگاه مهمی برخوردار بوده است چنانکه حضرت آیت الله بروجردی با تاسیس مجمع دارالتقریب موجب گفت‌وگوهای بین شیعه و سنی شدند و بسیاری از تهمت‌ها و سوء تفاهم ها نیز برطرف شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که اگر کسی به اختلافات و توهین ها دامن بزند قطعاً در مسیر دشمن دشمن حرکت می‌کند و این در سیره اهل بیت علیهم السلام نبوده و نیست، در لبنان پس از فتوای معروف رهبری که توهین به مقدسات اهل سنت حرام است خیلی از مشکلات آن جامعه حل شد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به ضرورت وحدت و تاثیر آن بر امنیت جامعه تصریح کرد: دشمن به دنبال التهاب فضای اجتماعی و امنیتی کشور است که با ایجاد و فراهم کردن بستر وحدت به معنای صحیح آن در جامعه، امنیت در کشور و محیط زندگی رقم خواهد خورد و در سایه امنیت و آرامش همه نعمت های دیگر شکل می‌گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تشریح تاثیر وحدت در جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن مشترک و ظالمی به نام جبهه استکبار و کفر که همان آمریکا و اسرائیل است در مقابل داریم که به هیچ مذهبی از مذاهب اسلامی رحم نخواهند کرد و فرقی برای آنها ندارد شیعه یمنی یا سنی فلسطینی باشد لذا تنها راه مقابله با این دشمن مشترک اتحاد و همبستگی ملت های مسلمان است.

وی در پایان افزود: دشمن با طراحی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به دنبال تفرقه بین جوامع اسلامی است تا در سایه تفرقه به اهداف شوم خود و استفاده استعمارگرایانه از منابع کشورهای مسلمان دست یابد.

 

ارسال نظرات