۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۲۲۳۱۷
حجت الاسلام سیدحمید روحانی:

آقا سید مصطفی، الگوی کامل برای مسئولین کشور است

آقا سید مصطفی، الگوی کامل برای مسئولین کشور است
مراسم بزرگداشت به مناسبت سالروز شهادت علامه سید مصطفی خمینی(ره) با حضور میهمان ویژه حجت الاسلام روحانی نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره) و پیام تصویری آیت الله سیفی مازندرانی در مدرسه علمیه علوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت علامه شهید سید مصطفی خمینی (ره) در مدرسه علمیه علوی قم و با حضور طلاب و علاقه مندان به این شخصیت و با سخنرانی حجت الاسلام سید حمید روحانی مؤسس و رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی و با پیام تصویری آیت الله سیفی مازندرانی برگزار شد.

حجت الاسلام روحانی سخنان خود را با آیه‌ای از کلام الله مجید آغاز کرد: ((الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا)) (39/احزاب) و سخنان خود را با تکیه بر سیره انبیاء و اولیای الهی دنبال نمود.

وی در ادامه افزود: انبیای الهی در گام نخست بدون در نظر گرفتن تعداد و قوای خود مردم را به سوی خداوند دعوت می‌نمودند و هرگز اهل سازش و مدارا با طاغوت نبودند. بزرگان ما نیز همچون حضرت امام (ره) و آقا سید مصطفی به تاسی از این سیره انبیای الهی نهضت خود را شروع و دنبال کردند.

بزرگداشت شهید علامه سید مصطفی خمینی برگزار شد

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: از ویژگی‌های کسانی که راه انبیاء را دنبال می‌کنند این است که هیچگاه بدنبال زندگی راحت و بی‌دغدغه نیستند. حضرت امام و آقا سید مصطفی هم اینچنین بوده و دلسوز اسلام و مردم بودند و راه را نشان امت اسلامی می‌دادند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی شخصیت شهید علامه(ره) را اینگونه توصیف کرد: حاج آقا مصطفی چه حیاتشان و چه مماتشان هیچکدام عادی نبوده بلکه الهی و عارفانه بود. سیره زندگی وی توام با بزرگان نبود بلکه ساده زیست اما با برنامه بود. در یک کلام آقازاده نبود.

وی با نگاه عمیق به شرایط فعلی کشور و انقلاب اسلامی دو آسیب جدی را برشمرده و گفت: اول آنکه بسیاری از روحانیون ما از ارتباط تنگاتنگ با قشر جوان غافل شده‌اند. بزرگترین رمز موفقیت حضرت امام(ره) این بود که سخنان ایشان برای همه اقشار جامعه و مردم جاذبه داشت؛ حاج آقا مصطفی نیز اینگونه بودند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه با اشاره به سبک سیره حضرت امام(ره) و شهید علامه سید مصطفی خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: آسیب جدی و مهم دیگر ما این است که مسئولین رده‌های میانی از باورها و آرمان‌های امام و انقلاب فاصله گرفته و رنگ و بوی انقلابی بودن بینشان کم‌رنگ شده است.

وی ابراز کرد: روحیه آقا سید مصطفی یک نمونه و الگوی کامل برای مسئولین حال و حاضر انقلاب اسلامی از نظر مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی است. به گونه‌ای که وی خانه امام را تبدیل به پایگاهی برای مبارزه با دشمنان اسلام کرده بوه و دائما همراه امام و مردم بود.

 

ارسال نظرات