۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۲۲۸۹۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

معلم، تمدن ساز است

معلم، تمدن ساز است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به این تعبیر رهبر معظم انقلاب که دانشجو گفتمان ساز است، گفت: با الهام از این تعبیر می‌توان گفت معلم تمدن ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر در دانشگاه فرهنگیان کاشان، احداث این مجموعه خیر ساز سعادت و توفیق بزرگی برای خیر دانست و گفت: آیت الله بهجت می‌فرماید، ثروتمند زیاد است، اما همه آن‌ها برای انجام کار خیر موفق نمی‌شوند.

وی با تأکید بر حریص بودن در انجام کار ابراز داشت: تلاش کنیم همه صفحات ۲۴ ساعته زندگی ما سفید و نورانی باشد و اجازه ندهید صفحات روزانه زندگی ما سیاه و خاکستری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به تعلیم و تربیت معلم توسط دانشگاه فرهنگیان کاشان، گفت: معلمی که علم خود را نشرمی دهد به تنهایی یک امت است و باید قدر خود و جایگاه خود را بداند.

وی همچنین با اشاره به این تعبیر رهبر معظم انقلاب که دانشجو گفتمان ساز است، گفت: با الهام از این تعبیر می‌توان گفت معلم تمدن ساز است چرا که در صدر اسلام معلم سبب شد تا لعن از منابر برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با تأکید بر اینکه وظیفه معلم را پیامبراکرم(ص) مشخص کرده است، افزود: بچه‌ها را با حب به پیامبر اکرم (ص) اهل بیت (ع) و قاری قرآن تربیت کنید.

به گفته وی رسالت پیامبراکرم (ص) این است که همه ۸ میلیارد جمعیت دنیا عبد تربیت کند و راه کار آن نیز این است که مردم حب نبی و اهل بیت و تلاوت کننده قرآن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاشان را خطه ای استعداد خیز دانست و با اشاره به اینکه ۲۸ پرفسور از اساتید دانشگاه کاشان بیش از یکهزار مقاله علمی ارائه کرده اند، گفت: این ظرفیت سبب شده تا دانشگاه کاشان از دانشگاه‌های مطرح کشور پیشی بگیرد.

وی بر لزوم دشمن شناسی تأکید کرد و گفت: کودتا، تبعید امام راحل، شهادت ۵۷ دانش آموز در ۱۳ آبان سال ۵۷، شهادت هزاران نفر در ۱۷ شهریور سال ۵۷ در میدان ژاله تهران، شهادت ۲۵۰ هزار نفراز جوانان کشور در دفاع مقدس و شهادت زائران شاه چراغ و فتنه‌های اخیر از نشانه دشمنی آمریکا و اسرائیل است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات