۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۲۳۵۰۷
مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران:

کتاب‌های دفاع مقدس جزء مردمی‌ترین بخش حوزه نشر است

کتاب‌های دفاع مقدس جزء مردمی‌ترین بخش حوزه نشر است
رمضانی گفت: اگر بخواهیم احصاء کنیم که در بین حوزه‌های نشر کدام یک مردمی‌ترین بخش حوزه نشر بوده است، باید بگویم که کتاب‌های دفاع مقدس جزء مردمی‌ترین بخش حوزه نشر است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که قبل از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه حضوری استانی در دولت جدید اظهار داشت: یازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، نخستین نمایشگاه حضوری دولت جدید در استان‌ها است و امیدواریم به برکت شهدا دوره جدید نمایشگاه‌های پرمحتوای استانی رقم بخورد و این آثار به دست مردم برسد.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم احصاء کنیم که در بین حوزه‌های نشر کدام یک مردمی‌ترین بخش حوزه نشر بوده است، باید بگویم که کتاب‌های دفاع مقدس جزو مردمی‌ترین بخش حوزه نشر است.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان داشت: مجموعه‌های مردمی که خودشان با تلاش و همت این حوزه را تبلیغ کردند و مجموعه قابل استفاده و مورد انتخاب مردم در سراسر کشور را به وجود آوردند و اگر نمایشگاه‌هایی با انتخاب برابر برای مردم فراهم شود، همواره حوزه دفاع مقدس مورد استقبال آحاد مردم باقی خواهد ماند.

دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به مردم عزیز قم تبریک می‌گویم؛ چراکه یکی از آثار مورد استقبال مردم ایران در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران «تنها گریه کن» با موضوع روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان از شهدای قم بود که این کتاب جزء پرفروش‌ترین‌های نمایشگاه به ثبت رسید.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ابراز کرد: تصویری که درباره مطالعه کتاب در جامعه نشان داده می‌شود یک تصویر ناقص است و این گونه بیان می‌کنند که آیا مردم کتابخوان هستند یا خیر؟ آیا آثار منتشر شده مورد استقبال قرار می‌گیرد یا نه؟

وی در ادامه افزود: مطابق آمارهای احصا شده، صنعت نشر، صنعت اول فرهنگی کشور است و مورد استقبال اقبال مردم قرار دارد؛ اما در جایگاه واقعی خودش قرار نگرفته است.

دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: در سال نخست دولت جدید، مجموعه شمارگان کتاب با اقداماتی که انجام شد دو‌برابر شد و دولت انقلابی وظیفه خود می‌داند که از محتوای مناسب حمایت کند.

ارسال نظرات