۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۷۲۵۸۸۸
رییس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای جلوگیری از نفوذ اسلام در جهان

تلاش دشمن برای جلوگیری از نفوذ اسلام در جهان
آیت الله فیاضی با اشاره به آثار مثبت طرح ولایت، گفت: وقتی تعالیم دینی را از طریق برنامه‌هایی نظیر طرح ولایت به دانشجویان برسانیم بسیاری از آنها جذب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله غلامرضا فیاضی رییس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی در نشست تبیین ضرورت دوره تربیت مدرس طرح ولایت، با بیان اینکه بخشی از جامعه وظیفه دارد عالم دینی بشود و برای همین حضور همه مسلمانان در جنگ منع شده است، گفت: تحصیل علم دینی یک واجبی است که از جهاد در راه خدا مهمتر است، دشمنان در تلاش هستند تا اعتقادات را از شیعیان بگیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پرفسور مولانا زمانی میگفت وقتی آمریکایی‌ها رایانه را اختراع و راه اندازی کردند یک دهه از آن استفاده می‌کردند و بنا داشتند تا جایی که ممکن است آن را در اختیار دیگران قرار ندهند. اما برای ضربه زدن به ما دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا از طریق صدور هدفمند تکنولوژی تمام اعتقادات ما را از بین ببرند.

آیت الله فیاضی با اشاره به اینکه اسلام یک دین جهانی است، اظهار کرد: اسرائیل دانشکده شیعه شناسی دارد، در کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا نیز چنین دانشکده‌هایی وجود دارد، هدف آنها از تأسیس این دانشکده‌ها شناخت اسلام برای مقابله با اسلام است.

رییس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، در ادامه افزود: دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته است تا مانع نفوذ شیعه به کشورهای جهان و جوامع جهانی بشود. وجود علما مانع از گسترش کفر می‌شود و کار علما کار بسیار بزرگی است. پیامبر اکرم(ص) و امام موسی کاظم(ع) می‌فرمایند بعد از انبیا و اولیا افضل مردم علمای دین هستند، این نعمت خداوند برای ما است.

وی با بیان اینکه فقه و اصول باید در حوزه علمیه باشد، تصریح کرد: دین فقط احکام نیست، دین سه بخش اعتقادات، اخلاق و احکام است، تفقه در دین تفقه در اخلاق و اعتقادات هم هست، اهل معرفت می‌گویند فقه اکبر تفقه در اعتقادات و اصول دین است. علامه طباطبایی وقتی وارد قم می‌شوند فلسفه و تفسیر را آغاز می‌کنند. ایشان می‌فرمایند من وظیفه خودم دانستم که در قم این دروس را برپا کنم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تدریس فلسفه و تفسیر از سوی علامه مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: وقتی انقلاب شد مشخص شد که چقدر جامعه ما نیاز به فلسفه و اعتقادات داشت، وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد جریاناتی نظیر مارکسیست‌ها به دنبال جذب جوانان بودند و این طلاب اهل علم بودند که در مقابل این جریانات قرار گرفتند و مانع گسترش و رشد آنها شدند.

وی در ادامه به وجود جریان نفوذ در دانشگاه‌ها اذعان کرد و افزود: وقتی تعالیم دینی و مبانی را از طریق برنامه‌هایی نظیر طرح ولایت به دانشجویان برسانیم بسیاری از آنها جذب خواهند شد، ۲۷ سال از برپایی طرح ولایت می‌گذرد و هرسال داوطلبان در حال افزایش هستند، اساس جامعه ما و مردم ما حامی ولایت فقیه و مبانی دینی هستند و نباید به تعداد معدود و ناچیز مخالفین نگاه کنیم.

رییس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره پشتیبان طرح ولایت بودند، اظهار کرد: طرح ولایت برکات و آثار ارزشمند بسیاری دارد، علی رغم همه کارشکنی‌ها اما با حمایت رهبر معظم انقلاب طرح ولایت همواره در حال برگزاری با قوت بوده است و اساتید حوزه علمیه باید شاگردان خود را برای حضور در طرح ولایت به عنوان اساتید این طرح ترغیب و تشویق کنند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات