۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۲۷۵۰۳

علیرضا اکبری به اعدام محکوم شد

علیرضا اکبری به اعدام محکوم شد
علیرضا اکبری به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد، او یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. بر همین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار گردید و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم گردید.

در پی اعتراض متهم و فرجام خواهی وی، پرونده مجددا در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.

وزارت اطلاعات در همین زمینه با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد: علیرضا اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می‌داده است.

اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد این جاسوس و جزئیات اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری وی به شرح ذیل است:

به استحضار ملت شریف ایران می رساند یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را به صورت کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.

این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مأمورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان‌شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد. سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید.

علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی‌هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته‌ی میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد.

افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیلِ اطلاعات پیرامون اهداف و لیستِ نیازمندی‌ها، شکل ارتباطات و ابزارهای ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیمابین سرویس اس آی اس (SIS) و جاسوس موردنظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند.

نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضایی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضایی حکم وی صادر گردید.

جان برکفان گمنام ایران اسلامی صراحتا اعلام می نمایند، اگرچه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف های این فرد بهره گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، اما یقینا نمی داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است.

همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با آن‌ها را بدون هیچ گونه تساهل و تسامح و ملاحظه ای، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی خویش قرار داده اند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
علیرضا اکبری یکی از دستمزدهایی که از MI6 دریافت کرده، ویلای ۲.۵ میلیون دلاری در لندن بوده، که خانواده اش الان اونجا ساکن هستن.
در عوضش چ کارهایی انجام داده: سندهای محرمانه رو در سفرهایی که به خارج از کشور می رفته تحویل MI6 میداده....

در نشریات ایران طبق خواسته دولت انگلیس مصاحبه میکرده ، گروهی با حضور برخی مسولان دولت قبل در فضای مجازی راه انداخته بود در قالب سوال و جواب نظر اونها رو می‌گرفت،سوالها رو MI6 میداد و جوابها رو هم به اونها منتقل میکرد، پست و توییت هایی مثل این عکسها هم میزد
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
وزیر امور خارجه بریتانیا ضمن بی پایه و اساس خواندن اتهام جاسوسی ‎ علیرضا اکبری افزود شواهد محکمی بر بیگناهی وی داریم.
به روباه گفتند شاهدت كيه گفت دمم
1
0
ناشناس
United Arab Emirates
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
اقدامات سرویس اطلاعاتی انگلیس در پرونده اکبری

اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان دهنده ارزش محکوم، اهمیت دسترسی‌های او و اعتماد دشمن به وی بوده است.
ارائه آموزش‌های اطلاعاتی، آموزش ضد تعقیب (با هدف تامین امنیت محکوم در قرارهای ملاقاتی)، آموزش ضد بازجویی، پوشش اطلاعاتی، آموزش جمع‌آوری اطلاعات (با هدف افزایش موفقیت محکوم در جمع‌آوری اطلاعات در مواجهه با افراد دارای دسترسی)، تاسیس شرکت پوششی در خارج از کشور به منظور به انحراف کشاندن نهادهای امنیتی ایران، ارائه ابزارهای ارتباطی ویژه، استفاده از عنصر رابط، پشتیبانی از محکوم پس از فرار از کشور، تبادل با سایر سرویس‌های جاسوسی و هزینه‌های مالی هنگفت جهت حفظ انگیزه‌های محکوم و ترغیب وی به خیانت بیشتر به کشور، استفاده از کشورهای ثالث، افسران اطلاعاتی متعدد، ارائه تابعیت انگلیس به محکوم بصورت ویژه، اعزام مجدد محکوم به داخل کشور از جمله اقدامات سرویس اطلاعاتی انگلیس در این پرونده است که از اهمیت بالای محکوم علیه برای MI6 حکایت دارد.
وی همچنین پس از خروج از کشور با اقامت در انگلیس همکاری با موسسات مطالعاتی لندن را آغاز کرده و با توجه به دسترسی‌های قبلی با حضور در ایران نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام و به آن موسسات که تحت مدیریت افسران اطلاعاتی بودند ارائه کرده است
0
0