۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۲۹۴۵۷

تصویر نامه امام خمینی به علماء هند

تصویر نامه امام خمینی به علماء هند
آنچه در عکس نوشته زیر مشاهده کرده و  می خوانید، تصویر نامه حضرت امام خمینی رضوان الله علیه به علمای هند جهت درخواست از آنان برای همراهی و همدردی علما و مردم هند از ملّت مظلوم ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، آنچه در عکس نوشته زیر مشاهده کرده و  می خوانید، تصویر نامه حضرت امام خمینی رضوان الله علیه به علمای هند جهت درخواست از آنان برای همراهی و همدردی علما و مردم هند از ملّت مظلوم ایران است که در این نامه امام راحل کشتارهای عمومی و دسته جمعی رژیم پهلوی و تسلط نظامیان شاه بر مال و جان ملّت ایران را تنها مصادیقی از ظلم های رژیم پهلوی به مردم ایران بیان فرموده است.
متن کامل نامه امام خمینی(ره) به این شرح است:

باسمه تعالی

خدمت حضرات علماء اَعلام و حجج اسلام و سایر طبقات و اهالی محترم هندوستان دامت إفاداتهم إن شاءالله تعالی

سلام بر شما و سایر برادران؛
در این قضایای ایران و مصیبتئهائی که بر اهالی آنجا از طرف سلسلۀ پهلوی وارد شده و می‌شود، اجمالاً شنیده‌اید. آنچه بر این ملّت مظلوم می‌گذرد به حدّی نیست که بتوانم تفصیل دهم.

از اوّلِ کودتای نحس رضاخان به دست دولت انگلیس تا کنون، تمام ملّت ایران در اختناق و رنج و درد به سر می‌برند. تمام ذخائر آنها را از قبیل نفت و غیره، به طور غاصبانه به اجانب داده اند و نفعی از آن به ملّت فقیر نرسیده و نمی‌رسد. کشتارهای عمومی و دسته جمعی سالهاست ادامه دارد.

مساجد و معابد و حوزه های علمیّه در حال تعطیلی است. نظامیان شاه بر مال و جان ملّت مسلّط هستند. بر شما ملّت بزرگ است که با این ملّت مظلوم همراهی و همدردی کنید و دولت خود را وادار به همراهی نمایید. از خداوند تعالی اصلاح حال عموم را خواهانم.

والسلام علیکم
روح الله الموسوي الخمینی
۴ آذر سال ۱۳۵۷ / ۲۴ ذی‌الحجه

م/

گفتنی است اصل این سند در بانک نسخ دبیرخانه کنگره بزرگداشت علامه میرحامدحسین لکهنوی(ره) موجود است.

 

 

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
خیلی خوب بود از این مطالب بیشتر کار کنید
0
0