۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۲۹۴۶۳
جدیدترین اثر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع)؛

«تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» کمک به نظام ارتباطی فقه و رسانه

«تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» کمک به نظام ارتباطی فقه و رسانه
مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) درباره«تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه»، گفت: مولف کتاب کمک شایانی به نظام ارتباطی فقه و رسانه کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری شاهرودی، مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) در گفت‌وگویی با اشاره به اثر جدید این مرکز با عنوان «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهده در فقه رسانه»، گفت: تعاملات دین و رسانه، یکی از مسایل و چالش‌های اساسی در دنیای معاصر است که واکاوی و تبیین مسایل فقهی و موضوعات شرعی موجود در این عرصه می‌تواند نقش چشمگیری در پیشبرد اهداف و رسالت‌های نظام ارتباطی جامعۀ اسلامی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: به همین سبب، پژوهش در این عرصه هم دارای اهمیت بالایی است و هم دقت اجتهادی و موشکافی زیادی را می‌طلبد و باید پژوهشگران حوزه‌های علمیه در این حوزه به طور تخصصی وارد شوند تا بتوانند حلّال مشکلات موجود در این زمینه گردند.
 
مولف «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» به نظام ارتباطی فقه و رسانه کمک کرده است
مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام افزود: حجت‌الاسلام و  المسلمین آقای دکتر نهاوندی مدیر گروه «فقه ارتباطات، هنر و رسانه» مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، که از اندیشمندان و محققان برجسته این عرصه در حوزه مقدسه قم است، با تألیف کتاب «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» کمک شایانی به نظام ارتباطی فقه و رسانه در جامعه شیعه کرده‌اند و با توجه به ضرورت بررسی پیچ و خم‌های اجتهادی، زلال ‌کردن برخی مباحث فنی و تخصصی در مبانی، قواعد، موضوعات و مسایل مرتبط با فقه‌ رسانه که بستر تبیین، تحلیل و پاسخ به پرسش‌های محوری همچون کارایی فقه ‌رسانه، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری مبتنی بر ضوابط فقهی در رسانه‌ها، چیستی و چگونگی روش‌شناسی و موضوع‌شناسی فقه ‌رسانه و ... است، این اثر ارزشمند را تقدیم علاقمندان و پژوهشگران این مبحث کرده‌اند.

اکبری شاهرودی یادآور شد: پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر، به فروشگاه واقع در مرکز فقهی یا شعبه خیابان ارم و یا شعبه فروشگاه کتاب در شهر مقدس مشهد، مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02537749494 تماس بگیرند.
ارسال نظرات