۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۳۲۹۱۰
کتاب‌نما؛

ارتش از دیدگاه امام خمینی

ارتش از دیدگاه امام خمینی
در این کتاب، ویژگی‌های ممتاز ارتش وارسته جمهوری اسلامی در مقایسه با ارتش وابسته شاهنشاهی و نقش راهبردی امام خمینی در ماندگاری و شکوفایی آن تبیین شده است. ‏‏

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، ارتش از دیدگاه امام خمینی (س)، (دفتر ۳۹ آثار موضوعی تبیان)، برگزیده ۴۵۸ مصاحبه، سخنرانی یا پیام از امام خمینی است. در این کتاب، ویژگی‌های ممتاز ارتش وارسته جمهوری اسلامی در مقایسه با ارتش وابسته شاهنشاهی و نقش راهبردی امام خمینی در ماندگاری و شکوفایی آن تبیین شده است. ‏‏

این مجموعه در گروه جنگ و جهاد حوزه معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار ‎‏امام خمینی استخراج و تنظیم شده است و در اواخر سال ۱۳۶۸ ش، گروهی با عنوان جنگ و جهاد در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‏‎ ‎‏خمینی (س) تشکیل گردید و به دعوت مسؤلین مؤسسه،  شهید سید مرتضی آوینی برای‏‎ ‎‏همکاری با این گروه، مسؤلیت پذیرفت و این همکای حتی در بستر‏‎ ‎‏بیماری نیز قطع نشد و تا شهادت (۲۰ فروردین ۱۳۷۲ ش) ادامه یافت.

تلاش ایشان بر ۳ پایه استوار بود: ‏۱.جمع آوری عناصر مورد نیاز گروه، ‏۲.تبیین مبانی مبارزاتی و دفاعی حضرت امام بدون پیش‌داوری یا طرح قبلی و ‏۳.مطابقت مفهوم جنگ و دفاع با سایر موضوعات، فرایض و اعتقادات دینی و عملی.

کتاب حاضر در ۸ فصل سامان یافته است. تفاوت ارتش شاهنشاهی با ارتش جمهوری اسلامی، اهداف و مأموریت‌های ارتش مکتبی، ضرورت نظم در سازمان ارتش، وظایف متقابل ارتش و مردم و نقش ارتش در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از محور‌های مهم مورد بحث است.

ناشر تأکید کرده است که امام خمینی (ره) از راهبرد‌های نظارتی ـ حمایتی ذیل برای حفظ و اصلاح ارتش استفاده کرد:‏ تحکیم پیوند ارتش با ملت، اصرار بر پاک‌سازی ارتش از عناصر وابسته، تلاش برای حفظ ارتش، تأکید بر نظم و سلسله مراتب در ارتش، هدایت به سمت ارتش مکتبی‏‏.

ارتش از دیدگاه امام خمینی

ارسال نظرات