۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۳۳۱۳۴

همایش «خیرات حسان»؛ محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان برگزار شد

همایش «خیرات حسان»؛ محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان برگزار شد
همایش «خیرات حسان»؛ محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام با حضور حافظان، قاریان، فعالان قرآنی و متولیان مؤسسات قرآنی از ایران و برخی از کشورهای اسلامی برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش «خیرات حسان»؛ محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر برای نخستین بار در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این همایش بزرگ قرآنی، حافظان، قاریان، فعالان قرآنی و متولیان مؤسسات قرآنی از ایران و برخی کشورهای اسلامی همچون عراق، سوریه، اندونزی و سایر کشورها حضور پیدا کرده بودند.

در ابتدای مراسم غزاله سهیلی زاده رتبه برتر مسابقات اوقاف کشوری آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد.

در بخش دیگری از مراسم جمیله علم الهدی رئیس پژوهشگاه بنیادین علم و فناوری طی سخنانی گفت: تصور برخی بر این است که در دین ارتجاعی رخ داده و طرح احکام اسلامی بازگشت به سنت‌های قدیم است.

وی افزود: بر همین اساس برخی برهنگی و بی حجابی را تمدن، تجدد، تحول و تکامل می دانند و حجاب، خانواده، تعهد به همسر و خانواده را بازگشت به سنت های کهن تصور می کنند.

خانم علم الهدی بیان کرد: طی ۴۰ سال گذشته دین معادل سنت معرفی شده است در سینما، تلویزیون، رادیو و هنر نمادهای سنتی را تحت عنوان دین تقویت کردند.

رییس پژوهشگاه بنیادین علم و فناوری با بیان اینکه نسبت دین با سنت و تجدد بر مبنای تعارض و تقابل است، عنوان کرد: تجدد گرایی آیات قرآن را اساطیر الاولین می داند و سنت گرایی پیامبران را افرادی دنبال قدرت و تفضل فرض می کند.

وی ادامه داد: کفر تجدد گرا و سنت گرا شباهت های فراوان راهبردی دارند که یکی از آنها استهزاء است. امروز هم بخش مهمی از تقابل با عفاف و حجاب در قالب استهزاء صورت می گیرد یکی از راهبردهای کافران و مخالفان دین استهزاء کردن است.

علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر راه‌های آنها ایجاد ترس، اعلام خسارت و اعلام دوستی و محبت دروغین است، کاری که امروز آمریکا و همراهان آن با ایران انجام می‌دهند. خداوند در آیات قرآن تاکید می کند که مراقب باشید فریب نخورید زیرا دین الهی و قرآن مسیر تکامل انسان را نمایش می‌دهد.

در ادامه این همایش از چند بانوی برتر قرآنی ایرانی و خارجی در این محفل نورانی تقدیر به عمل آمد. همچنین از نسخه قرآن و کتابت شده توسط ۲۶ کاتب بانو در یکسال با حضور جمیله علم الهدی رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری رونمایی به عمل آمد.

گفتی است در این مراسم از عذرا عبدالله پور به عنوان زن خوشنویس؛ زهرا پرویزی به عنوان مدرس و فعال فرهنگی در مدارس بیرجند؛ بشری الکنانی مدیر مدارس الکفیل عراق وابسته به عتبه عباسیه؛ فاطمه عیدی پور قاری و حافظ و معلم جهادی استان فارس؛ زهرا خادمی از بانوان جهادگراستان لرستان مجری طرح قرآنی رسول اکرم در مناطق محروم و مسئول گروه توانمند سازی حسنی؛ عذرا عبداللهی از کاتبان نسخه قرآن، امل احمد مهلهل مدیر دارالقرآن عتبه حسینی و نفراول مسابقات ترتیل سوریه اتقدیر و تجلیل به عمل آمد‌.

ارسال نظرات