۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۳۴۲۴۶
حجت الاسلام کلباسی:

با غیرت ورزی باید در مقابل دشمن ایستاد

با غیرت ورزی باید در مقابل دشمن ایستاد
اصفهان ـ حجت الاسلام کلباسی گفت: باید با غیرت ورزی به قلب دشمن زد و از سرزنش دشمنان نترسید، افرادی به نظام ایراد وارد می کنند که در جنگ با دشمنان نقشی نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد کلباسی تولیت مسجد و مدرسه علمیه رکن الملک، صبح امروز در مسجد رکن الملک در تبیین خطبه 180 نهج البلاغه با بیان این که امام علی(ع) با شکرگزاری نسبت به مردمِ ناسپاسی که به سخنان او گوش نمی دهند درجه و اعتبار دریافت می کند گفت: اگر انسان در برابر نعمتی به زحمت بیفتد به درجه پاکسازی گناهان، کسب فضیلت و در صورت صبوری به توفیق دست می یابد.

وی با اشاره به نافرمانی امت امیرالمومنین علی(ع)، بی پاسخ گذاشتن دعوت، ناتوانی در تشخیص دوست و دشمن، غفلت در فرصت و شکست در برابر دشمن افزود: علاوه بر منافقین خاص و بهایی ها، برخی راحت طلبان هم از پذیرش فرمان امام علی امتناع کردند و تسلیم دشمن شدند که نمونه ی آن را در میان سردسته های وهابی منفعت طلب در جریان اغتشاشات اخیر شاهد بودیم.

حجت الاسلام کلباسی خاطرنشان کرد: عامه مردم که پیرو ولایت امام علی(ع) می شدند مورد تمسخر عده ای دیگر قرار میگرفتند، همچون افرادی که به این نظام ایراد وارد می کنند و حال آنکه در هیچ یک از پستی ها، بلندی ها و اتفاقات این نظام نقشی نداشته و از درگیری با دشمن در جنگ با داعش و کومله و دموکرات ها و منافقین فراری بوده اند.

وی با اشاره به فرمایش امام علی(ع) که فرمودند جهاد کنید بر حق خودتان و من که هستم می توانم به عنوان جایگاهی که دارم حق شما را احیا کنم، تصریح کرد: حق ایران اسلامی نیز احیا شد آنچنان که علیرغم تحریم ها شاهد پیشرفت ایران در زمینه های مختلف توسط دانشمندان و صنعتگران هستیم.

تولیت مسجد و مدرسه علمیه رکن الملک اظهار کرد: با توجه به سفارش امام علی(ع) که مردم با غیرت ورزی، از امام و هدایت و دین حمایت کنند، امروز هم باید در قلب دشمن بزنیم و از سرززنش دشمنان نترسیم چرا که دشمن همیشه هست و خواهد بود؛ یک بار یاغی تر و یک بار فروکش تر.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر عربستان در برابر سوءاستفاده آمریکا بایستد و سرمایه های خود را از این کشور بیرون بکشد آمریکا ورشکست می کند.

وی در پایان رمز موفقیت را مدیریت خود و نفس عنوان کرد و گفت: یک زن خانه دار تا یک طلبه و هر شخصی در هر جایگاهی باید برنامه ریزی داشته باشد تا بتواند پیشرفت کند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات