۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۳۶۴۵۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اخلاص، بی رغبتی به دنیا و انصاف، سرلوحه رفتار مسئولان باشد

اخلاص، بی رغبتی به دنیا و انصاف، سرلوحه رفتار مسئولان باشد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: اخلاص، بی رغبتی به دنیا، انصاف، پاک دستی، تواضع و خوش عهدی باید سرلوحه رفتار مسؤولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست شهرداری و مدیر روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری کاشان، گفت: اگر بیشترین ساعت کاری را داشته باشیم، اما اخلاص در کار نباشد، چیزی در کارنامه اعمال ما ثبت نخواهد شد.

وی بر لزوم داشتن اخلاص، بی رغبتی به دنیا، انصاف، پاک دستی، تواضع و خوش عهدی در رفتار مسؤولان تأکید کرد و افزود: برای ماندگاری کار‌ها به عنوان ذخیره قیامت باید «حُسن فعلی و حُسن فاعلی» کار خوب و با کیفیت و کار برای رضای خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان بی رغبتی به دنیا و زهد را از زیباترین زینت‌های دنیا دانست و اظهار داشت: زهد و بی رغبتی به دنیا ازمحبوب‌ترین زینت‌ها نزد خدا است.

وی یادآور شد: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، کسی که نسبت به دنیا بی رغبت باشد، خداوند حکمت را در دلش ثابت می‌کند، از این رو محبت دنیا با حکمت جمع نمی‌شود چرا که کسی که نسبت به دنیا بی رغبت شد خداوند حکمت را در دل او ثابت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) در روایات دیگری می‌فرماید، اگر دوستی دارید که نسبت به دنیا بی‌اعتنا است به او نزدیک شوید، چرا که در اثر بی رغبتی به دنیا، خداوند حکمت را به قلب انسان القا می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات