۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۷۳۷۷۰۲
مدیرعامل خبرگزاری رسا در جمع فعالان فضای مجازی:

تولید محتوای جریان ساز در فضای مجازی متولی مشخصی ندارد + فیلم

تولید محتوای جریان ساز در فضای مجازی متولی مشخصی ندارد + فیلم
حجت الاسلام محققی با اشاره به حضور خودجوش افرادی انقلابی در فضای مجازی، تولید محتوا در این عرصه را فاقد یک متولی مشخص دانست و از لزوم تهیه نقشه راه جامع سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در ابتدای نشست فعالان رسانه و فضای مجازی که امروز در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا تشکیل شد، با خیر مقدم به طلاب فعال فضای مجازی اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب در فضای کلان فرهنگی کشور، ساماندهی فضای مجازی است که آن را هم‌سنگ انقلاب اسلامی، دارای اهمیت می دانند، اگر نیروهای متدین و انقلابی وارد این عرصه نشوند، ضربه خواهیم خورد.

وی با اشاره به بلوک بندی جهانی در عرصه فضای مجازی اظهار داشت: داعیه حکمرانی واحد جهانی فضای مجازی از طرف آمریکا دنبال می شود. در اسناد امنیت ملی آمریکا، موقعیت این کشور در عرصه سایبری جنگی اعلام شده است و دولت آمریکا خود را در حال حاضر در موقعیت جنگ سایبری می بیند.

تعداد بازدید : 3

حجت الاسلام محققی از تجهیز واحدهای سایبری در ارتش ایالات متحده آمریکا خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین فعالیت ارتش سایبری آمریکا بخش رصد است که وظیفه دارد هر سال وضعیت را به سیاست مداران خبر داده تا آنها تدابیر لازم را انجام دهند؛ طبق قوانین ایالات متحده، این کشور اجازه دارد به کشوری که تهدید و حمله مخرب سایبری علیه زیر ساخت های حیاتی آن ها را داشته، اقدام متقابل و حتی حمله نظامی کند؛ آمریکا بر همین اساس ویروس استاکس نت را به کمک رژیم صهیونیستی طراحی کرد تا به تشکیلات هسته ای ایران حمله کند. این ها نشانه جدیت تصمیم بلوک غرب در این فضا است که چگونه علیه تهدیدات وارد میدان می شوند.

وی با اشاره به تشکیل جبهه بلوک شرق در مخالفت با حکمرانی واحد آمریکا در فضای مجازی، تأکید کرد: در برابر جهانی شدن ارزش های آمریکایی، کشورهایی مانند چین، هند، روسیه و ایران مخالف حکمرانی جهانی آمریکایی در فضای مجازی هستند و جبهه مخالف خود را تشکیل داده و به دنبال به چالش کشیدن این حکمرانی واحد و مخالف اعمال قدرت قائفه آمریکا بر مناطق راهبردی جهان هستند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت شکل گیری سطوح حکمرانی فضای مجازی در کشور بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اهداف عالی نظام اسلامی گفت: تشکیل شبکه ملی اطلاعات یکی از مهم ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده که اسناد راهبردی نظام نیز منعکس شده است؛ تا کنون در عرصه زیرساخت، نرم افزار و سخت افزار پیشرفت های خوبی شکل گرفته است اما همچنان تکمیل نشده است.

حجت الاسلام محققی با اشاره به نقش شبکه ملی اطلاعات در قطع وابستگی و ایستادگی در برابر تحمیل جبهه استکبار، اظهار داشت: برای تقویت گفتمان انقلاب، برخورد با فرهنگ مهاجم غرب، تبدیل تهدید به فرصت، ارتقا به سطح قدرت های سایبری جهانی، نیازمند تقویت، ساماندهی و تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات هستیم، تولید محتوای جریان ساز، فرایندی است که متاسفانه هنوز متولی مشخصی در کشور ندارد. هیچ نهادی نیز خود را متولی این امر مهم نمی دانند؛ لذا شاهد فقدان نقشه راه برای حمایت و راهبری کنشگران دغدغه مند انقلابی در فضای مجازی هستیم و بیشتر فعالان انقلابی، به صورت خودجوش اقدام می کنند.

وی در پایان خواستار اهتمام بیشتر متولیان رسانه و فضای مجازی در حوزه های علمیه به طلاب انقلابی و حمایت موثرتر از کنشگران حوزوی فضای مجازی برای دفع شبهات و تبیین اهداف و غایات نظام مقدس اسلامی شد.

ارسال نظرات