۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۳۸۳۴۵
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با رسا:

هجمه ها علیه شورای نگهبان، نشانه صلابت و اتقان این نهاد انقلابی است

هجمه ها علیه شورای نگهبان، نشانه صلابت و اتقان این نهاد انقلابی است
آیت الله رجبی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان سدی در برابر نفوذ در دستگاه ها و نهادهای نظام اسلامی است، هجمه ها علیه شورای نگهبان را نشانه صلابت، اتقان و درستی این نهاد انقلابی دانست.

آیت الله محمود رجبی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت روز بزرگداشت شورای نگهبان به تبیین عملکرد و کارکردهای این نهاد انقلابی پرداخت و گفت: بحمدالله شورای نگهبان در دو ساحت حفظ اسلامیت نظام در قانون‌گذاری و نظارت بر انتخابات و دیگر عرصه ها که از وظایف آن است، پرونده درخشانی دارد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد: شورای نگهبان در دوره های مختلف از انقلاب اسلامی همواره رویکرد دلسوزانه ای نسبت به اسلام، انقلاب و مصالح کشور و مردم داشته است.

وی با اشاره به وظیفه مهم شورای نگهبان جهت نظارت بر قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین مجلس شورای اسلامی همواره در شورای نگهبان بررسی می شود و اعضای این شورا پیشنهاداتی را ارائه می کنند که بیشتر آنها مورد استقبال مجلس قرار می گیرد.

آیت الله رجبی با بیان اینکه این نهاد انقلابی از رعایت قوانین با قانون اساسی و موازین شرعی پاسداری می کند، تصریح کرد: این وظیفه ای بسیار ارزشمند است زیرا که اگر قوانین نقایصی از جهت موازین اسلامی یا قانون اساسی داشته و برخلاف مصالح کشور باشد، اثر سوء خود را بر کل فعالیت های کشور خواهد گذاشت.

وی نظارت دقیق بر انتخابات را یکی دیگر از وظایف مهم شورای نگهبان برشمرد و افزود: کسانی که می خواهند منصب های مختلف جامعه را عهده دار شوند، اگر دقت های لازم برای صلاحیت های آنها صورت نگیرد، مورد توطئه دشمنان کشور، دشمنان ارزشهای اسلامی و انسانی قرار خواهند گرفت.

تلاش دشمنان برای نفوذ به دستگاه ها و نهادهای مختلف نظام اسلامی

وی ضمن هشدار به تلاش دشمنان برای نفوذ به دستگاه ها و نهادهای مختلف نظام اسلامی، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی تلاش دارند که نفوذی هایی را در منصب های حساس نظام ما قرار دهند تا از این طریق به نظام اسلامی و ملت ما آسیب وارد کنند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ابراز داشت: شورای نگهبان نقش مهمی برای بررسی صلاحیت های کاندیداهای انتخابات در چارچوب قوانین دارد و این نهاد بدون حب و بغض، بدون تحت تاثیر قرار گرفتن شعارها و شانتاژهای مختلف، مر قانون را طبق ضوابط، قوانین و اصول اسلامی و قانون اساسی عمل می کند.

آیت الله رجبی بیان کرد: اگر نقش آفرینی شورای نگهبان در این عرصه ها وجود نداشت، کشور ما از متولیانی که نفوذی بودند و ضربه جدی می توانستند به نظام وارد کنند دچار چالش ها و آسیب های جدی می شد.

وی بر ضرورت قدردانی مردم از تلاش های شورای نگهبان تأکید کرد و گفت: شورای نگهبان چندین روز صبح و عصر بررسی صلاحیت کاندیداها را انجام می دهد، به جزء اینکه باید تحقیقاتی از قبل انجام دهند و از نهادهای مختلف وضعیت کاندیداها را بررسی کنند.

هجمه های علیه شورای نگهبان؛ نشانه صلابت و اتقان این نهاد انقلابی

وی با بیان اینکه به رغم تلاش های طاقت فرسای شورای نگهبان ما در مواردی با چالش هایی رو به رو بودیم، اظهار کرد: برخی از افراد از ابتدا ناصالح بودند یا در ادامه فعالیت خودشان ناصالح شدند و بحران ها و چالش های جدی را برای نظام اسلامی ایجاد کردند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: بدون شک وجود نهاد مقدسی که از روی فراست و حکمت در قانون اساسی پیش بینی شد و امام راحل بر آن صحه نهادند و ایشان فقهای شورای نگهبان را در طول این مدت و بعد از آن رهبر معظم انقلاب انتخاب و نصب کردند، بدون شک موهبت و نعمت بزرگ الهی است.

وی در ادامه با اشاره به هجمه های زیاد مخالفان و معاندان نظام در داخل و خارج از کشور به شورای نگهبان به ویژه در ایام انتخابات، تصریح کرد: طبیعی است زمانی که شورای نگهبان را به عنوان مانعی برای زیاده خواهی های افرادی در درون کشور و توطئه های دشمنان بیرون کشور می دانند و این گونه توطئه ها و زیاده خواهی ها خنثی می شود و عناصر ناباب کنار گذاشته می شوند، قطعا زمانی که آنها می دانند به اهداف شوم خود نمی رسند راهی ندارند که در برابر منطق قوی شورای نگهبان ایستادگی کنند و در برابر این نهاد انقلابی دست به تبلیغات سوء و نشر اکاذیب بزنند.

هجمه های زیاد به شورای نگهبان نشانه صلابت، اتقان و درستی شورای نگهبان است

آیت الله رجبی هجمه های زیاد به شورای نگهبان را نشانه صلابت، اتقان و درستی شورای نگهبان دانست و افزود: به هر میزان تخریب ها و هجمه ها علیه شورای نگهبان بیشر باشد نشان از این است که این نهاد در برابر صیانت از نظام، اسلام و مسائل مردم بهتر عمل کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز کرد: اگر شورای نگهبان در وظایف خود کوتاهی کرده بود و معاندان داخلی و خارجی نظام به اهداف خود می رسیدند، آنها از این نهاد تعریف و تمجید می کردند.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل فرمودند هر کجا دید که دشمن علیه نیروهای ما جبهه می گیرد و تهاجم می کند از اینجا ضربه خورده است و هرکجا دشمن تعریف کرده بدانید که به نفع آنها بوده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: هر اتفاقی در کشور پیش بیاید و به نفع دشمنان ما باشد، آنها کاملا از آن حمایت می کنند که اغتشاشات اخیر نمونه بارزی از این قضیه بود که تمام دشمنان ما حتی در بالاترین رده های سیاسی و حکومتی از این اتفاق حمایت کردند، چون می دانستند اغتشاشات به نفع آنهاست، اما در قضیه عفاف و حجاب و نیروی انتظامی که امنیت را برای جامعه ما به ارمغان می آورد، هیچ گونه عکس العملی نداشته اند.

آیت الله رجبی در پایان سخنان خود ابراز کرد: هجمه ها علیه شورای نگهبان نشان از خط درست، عملکرد صحیح، متقن و انقلابی شورای نگهبان و تأمین مصالح ملت و کشور است.

ارسال نظرات