۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۳۹۰۳۷
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال:

عاشورا جریانی زنده است که بشریت را به سمت قله آزادگی هدایت می کند

عاشورا جریانی زنده است که بشریت را به سمت قله آزادگی هدایت می کند
استاد حوزه علمیه عاشورا را جریانی زنده در طول تاریخ دانست و با قدردانی از شکوه عزاداران حسینی، این مساله را تبلور زنده بودن اهداف قیام اباعبدالله الحسین در آنان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها، در گفتگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تقدیر از حضور گسترده و کم نظیر عزاداران حسینی در مجالس و محافل روضه، گفت: مراسم باشکوه ایام عاشورای امام حسین(ع) در سال جاری از زوایای مختلفی شکوه و عظمت بیشتری نسبت به سال های گذشته داشت.

وی در ادامه با اشاره به مسائل روز جهان اسلام و هتک حرمت قرآن کریم تصریح کرد: دشمنان به قرآن کریم به عنوان مرکزیت فرهنگ اسلامی و کتاب آسمانی هجمه روا داشتند اما با این وجود در تمام مراسمات مردم با بصیرت نسبت به این توطئه استکبار علیه دین و مکتب و کتاب های آسمانی از خودشان عکس العمل نشان دادند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه شمارش مزیت های ایام محرم در سال جاری اظهار داشت: جریان عاشورای حسینی و بپا شدن عزای اباعبدالله در ماه محرم به معنای استفاده از آرشیو عزاداری ها نیست بلکه به عنوان اثر زنده و مستقیم فرهنگ عاشورای حسین(ع) در جهان اسلامی است؛ تمام انسان های آزادیخواه و انسان هایی که در مقابل استبداد گارد گرفته و در برابر زورگویی ها می ایستند و همچنین اعتقاد به این دارند که جریان عاشورا جریان پیروزی خون بر شمشیر و عدالت بر تعدی و تجاوز است، در این محرم و در دهه عاشورای حسینی آنچه را که فرهنگ عاشورا به آن ها آموخته پیاده سازی کردند.

وی با بیان اینکه عاشورای حسینی در جریان است و جریانی بایگانی شده در آرشیو نیست، افزود: عاشورا جریانی است که هر سال با شکوه بیشتر و به طور زنده متبلور می شود؛ مردم با عزاداری احساس می کنند در جریان عاشورا هستند. افراد زیادی با هر سلیقه و اندیشه ای به فرهنگ عاشورا رو آورند به طوری که می خواهند خود را در جریان عاشورا ثبت کنند؛ اگر عاشورا یک تاریخِ گذشته بود این احساس در بین مردم نبود زیرا مردم در این 10 روز عزاداری سعی داشتند در جریانی از جریان عاشورا خود را به ثبت برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه هر سال شاهد زنده بودن جریان عاشورا هستیم، تأکید کرد: جریان مخالف عاشورا که بسیار حقیر و ذلیل است نیز خودنمایی و برنامه ریزی می کند که این عزاداری را به شکلی ناامن کند؛ یزید صفتان و ابن زیاد صفتان و کسانی در روز عاشورا مقابل حق ایستادند و فکر کردند با پایکوبی شان مقابل عظمتی که حسین(ع) آفرید می توانند جریان عاشورا را به صورتی غیر واقعی به نمایش بگذارند؛ امروز هم آن فرهنگ و لو ناچیز می خواهد ابراز وجود کند.

وی مردم را در مقابل این توطئه ها هوشیار و بصیر دانست و افزود: احساس مردم به گونه ای است که اگر توفیق عزاداری پیدا نکنند، احساس گناه می کنند گویا خود را در جریان عاشورا نمی بینند؛ باید در یک کلام گفت جریان عاشورا زنده است و در طول تاریخ بشر این بشر را آماده قیام حضرت مهدی خواهد کرد و این جریان جریانی است که تمام دل باختگان عدالت و آزادگی را در کنار هم قرار داده است تا در مسیر ظهور و مهدویت قرار بگیرند؛ این مسیر تا روزی که آن منتقم واقعی ظهور کند و ریشه ظلم و جور را بر کند و عدالت و قسط را در جهان بشریت بر قرار کند ادامه داد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ادامه داد: رسانه های ما و شیفتگان قیام امام حسین(ع) باید جریان عاشورا را به عنوان یک جریان زنده در قله بشریت و آزادگی قرار دهند تا ظلم و طاغوت در انزوا قرار بگیرد و مردم مهیای ظهور منجی شوند.

وی در پایان با تشکر از رسانه هایی که شکوه عزاداری ها را منعکس کردند، خاطرنشان کرد: مردم عزیز و آزدگان جهان باشکوه بیشتری به استقبال اربعین خواهند رفت و این پیاده روی بزرگ مردم را منسجم و آماده ظهور می کند.

ارسال نظرات