۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۳۹۹۰۹

توضیحات مدیر ستاد ترویج احکام در مورد حکم شرعی وام اربعین+ صوت

توضیحات مدیر ستاد ترویج احکام در مورد حکم شرعی وام اربعین+ صوت
حجت‌الاسلام و المسلمین وحیدپور گفت: بانک مبلغ هفت میلیون و نیم پرداخت می‌کند، اما سود کلان ۱۰ میلیون تومان را دریافت می‌کند.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین وحیدپور در مورد حواشی مطرح شده پیرامون وام اربعین اظهار کرد: اخیرا اعلام شده که قرار است برای زائران اربعین به مبلغ 10 میلیون تومان وام پرداخت شود، مشروط بر اینکه افراد مبلغ دو و نیم میلیون تومان را به بانک بدهند، نخستین نکته که مورد توجه بانک است این است که بانک وام را می‌دهد و می‌گوید مرابحه است و اشکال شرعی ندارد که ما در مورد این هم بحث داریم اما نکته دوم به وام گیرندگان بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: اصل باز کردن حساب چون مشروط بر این وام است و به عبارتی قرض با شرط اضافه است یعنی ما پول را به بانک می‌دهیم مشروط بر اینکه به ما وام بدهد، درست نیست.

مدیر ستاد ترویج احکام کشور عنوان کرد: بر مکلفین جایز نیست که بخواهند پولی را پرداخت کنند که وامی را بگیرند، بانک هم هفت میلیون و نیم پرداخت می‌کند اما سود کلان 10 میلیون تومان را دریافت می‌کند و در این زمینه خدمتی به زائران اربعین انجام نشده است و افراد باید برای تامین هزینه سفر اربعین به دنبال راهکارهای دیگر باشند.

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات