۰۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۴۰۰۰
مدیر مؤسسه جامعۀ القران الکریم قم:

بیش از هفت هزار حافظ قرآن در مؤسسه دارالقران الکریم تربیت شده اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه جامعۀ القران الکریم قم از تربیت بیش از هفت هزار حافظ کل قرآن کریم در این مرکز قرآنی خبر داد.
محفل انس با قرآن کريم


حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های متعدد قرآنی این مرکز گفت: مؤسسه جامعۀ القران الکریم و اهل البیت قم از ده سال پیش در این شهر مذهبی تاسیس شده است و هم اکنون بیش از چهارصد شعبه در سراسر ایران دارد.

وی با تشریح اهداف تشکیل این مؤسسه قرآنی بیان داشت: در این شعبه ها آموزش های لازم در زمینه های حفظ قرآن کریم، نهج البلاغه و همچنین آموزش روخوانی و قرائت و ترتیل به کودکان، جوانان و نوجوانان ارائه می شود.

وی بیان داشت: این مرکز بیش از چهار هزار کارمند در سراسر کشور دارد و حدود ده هزار نفر مربی قرآن نیز در این مرکز به دانش آموزان و نوجوان آموزش قرآن می دهند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: آموزش دیدگان مؤسسه جامعۀ القران الکریم قم در مقاطع پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی، دبیرستان و سایر مقاطع هستند که آموزش های قرآنی به آنها ارائه می شود.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه از تربیت بیش از هفت هزار حافظ کل قرآن در این مرکز قرآنی خبر داد و گفت: در این موسسه سالیانه بیش از صدها هزار نفر از خدمات قرآنی ما استفاده می کنند که تاثیر بسیار خوبی نیز در جامعه داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اکثر مربیان قرآنی موسسه جامعۀ القران الکریم و اهل البیت قم برادران و خواهران طلبه هستند که به دوره دیدگان آموزش های لازم را ارائه می دهند.

این مربی قرآن کریم  در بخش دیگری از سخنانش از تربیت تعداد بسیار زیاد حافظ نهج البلاغه در این موسسه قرآنی خبر داد و بیان داشت: دوره هایی که جهت آموزش قرآن و نهج البلاغه به دوره دیدگان ارائه می شود یک ساله، دو ساله و سه ساله است.

وی تصریح کرد:  در سال گذشته تعدای از حافظان قرآن کریم  مؤسسه جامعۀ القران الکریم و اهل البیت قم به مسابقات بین المللی که در خارج از کشور برگزار شد اعزام شدند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات