۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۷۴۱۰۰
امام جمعه اصفهان:

ساماندهی مد و لباس در کشور عنایت ویژه بخش خصوصی را می‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان بر اختصاص یارانه به واحد های صنفی ارائه دهنده مدل های اسلامی تاکید کرد و گفت: ساماندهی مد و لباس در کشور و به ویژه اصفهان همیاری بسیاری از ارگان ها و دستگاه های دولتی و عنایت ویژه بخش خصوصی را می طلبد.
آيت الله طباطبايي امام جمعه اصفهان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در جلسه ساماندهی مد و لباس استان اصفهان، پوشش صحیح زنان را یکی از عوامل بسیار موثر در حفظ خانواده دانست و اظهار داشت: کمیته ساماندهی مد و لباس با ارائه مدل های لباس اسلامی و ترویج و تبلیغ آن می تواند در سالم سازی فضای جامعه بسیار موثر باشد.

وی ایجاد اتاق مد را پیشنهاد کرد و گفت: باید مدل های لباس های مناسب ایرانی را از سراسر کشور خریداری و در نمایشگاهی با عنوان اتاق مد به علاقمندان ارائه کنیم .

امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: با ایجاد اتاق مد طراحان، خیاطان ، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می توانند ایده های مناسب و جدیدی بدست آورند و هر یک بر اساس سلیقه و اطلاعات خود طرح های دیگری را تولید کنند.

آیت‌الله طباطبایی خاطرنشان کرد: باید در کارگروهی، طراحان تحصیل کرده هنرستان ها و دانشگاه ها و کارشناسان مذهبی دفتر تبلیغات اسلامی، ملاک های لباس اسلامی و طرح های جدید و جذاب را تلفیق کرده و ماحصل این کارگروه لباس های زیبا، شکیل و موقر اسلامی باشد.

وی بر اختصاص یارانه به واحد های صنفی ارائه دهنده مدل های اسلامی تاکید کرد و گفت: ساماندهی مد و لباس در کشور و به ویژه اصفهان همیاری بسیاری از ارگان ها و دستگاه های دولتی و عنایت ویژه بخش خصوصی را می طلبد.

در این نشست سید علیرضا حسینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بر تلاش مضاعف مسوولان در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید کرد و گفت: راه اندازی فروشگاه های لباس با هدف دسترسی آسان به لباس های اسلامی، تعیین و تبیین ملاک های لباس اسلامی، احداث فروشگاه های ارائه دهنده مدل های اسلامی،برگزاری مسابقه طراحی لباس و تقدیر از طرح های برتر، شناسایی تولید کنندگان متعهد و علاقمندان و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت تولیدکنندگان، از جمله مصوبات جلسات قبل کمیته مد و لباس می باشد. /920/د102/ص
ارسال نظرات