۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۷۴۱۱۲
آیت الله نوری همدانی:

همه باید به وظیفه خود در قبال انقلاب عمل کنند / مسؤولیت وسیله ای برای خدمت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: همه باید تلاش کنند وظیفه خود را در این نظام به درستی و با جدیت انجام دهند و در این راه نباید به شغل و مسؤلیت خود به عنوان وسیله ای برای ارتزاق نگاه کنند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور و برخی از معاونان وی در سخنانی با اشاره به روایتی، تکریم انسان ها، تواضع در برابر مردم، حسن اخلاق و گشاده رویی را از جمله شاخص های خدمت به مردم دانست.

وی با اشاره به فراز هایی از نامه امام علی به مالک اشتر بیان داشت: هر فردی باید مسؤلیت خود را امانتی برای خدمت به جامعه بداند و در این مسؤلیت کوتاهی نکند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه همه باید مسؤلیت را وسیله ای برای خدمت به جامعه و مردم بدانند تاکید کرد: همه باید تلاش کنند وظیفه خود را در این نظام به درستی و با جدیت انجام دهند و در این راه نباید به شغل و مسؤلیت خود به عنوان وسیله ای برای ارتزاق نگاه کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با گرامیداشت دهه مبارک فجر به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دست استکبار جهانی و آمریکا از کشور کوتاه شده است و آنها در صدد توطئه و نقشه چینی علیه انقلاب و ارزش های متعالی آن هستند و ما باید در مقابل این نقشه ها بیدار و آگاه باشیم.

وی با اشاره به نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: امام راحل با پیروزی و رهبری انقلاب، ملت را از چنگال استکبار و استبداد نجات داده و اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آوردند.

این مرجع تقلید در ادامه اضافه کرد: بعد از ارتحال امام نیز مقام معظم رهبری به نحو شایسته ای انقلاب را اداره و کشتی نظام را سکانداری کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین بر ضرورت رفع مشکلات تورم و گرانی در جامعه تاکید کرد و گفت: خدمت به این مردم دارای اجر و ثواب بسیار فراوانی است و همه باید در راستای تحقق این امر مهم تلاش کنند.

این مرجع تقلید با اشاره نقش حضور مردم در انقلاب اسلامی و خنثی سازی نقشه های دشمنان اظهار داشت: با حضور مردم در صحنه هر فتنه و جریانی خاموش می شود و ملت انقلابی و بیدار ایران همان گونه که در نهم دی ماه نشان دادند، در 22 بهمن نیز با حضور حماسی خود نشان خواهند داد وفادار به انقلاب و ارزش ها هستند و تا پای جان در راه انقلاب و آرمان های امام و رهبری فداکاری خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) دانست و با بیان اینکه همه ما باید نقش و وظیفه خود را در برابر این نظام عمل کنیم تاکید کرد: نظام اسلامی ایران با زحمات فراوان امام، بزرگان و خون های پاک شهدا به دست آمده است و همه باید به وظیفه خود در قبال این انقلاب عمل کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با قدردانی از فعالیتها و اقدامات سارمان بهزستی اظهار داشت: کار شما از این جهت که خدمت رسانی به اقشار محروم و آسیب دیده جامعه است بسیار مهم و ارزنده است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشید.

گفتنی است در ابتدای این دیدار دکتر فقیه رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت های این سازمان ارائه کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات