۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۴۲۴۲
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان:

اطلاع رسانی خبری از حوزه‌های علمیه وضعیت مناسبی داشته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، گفت: خبرگزاری رسا به عنوان پایگاه فرهنگی، خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه می تواند بسیار نقش آفرین باشد و جامعه را با برقراری ارتباط فکری، فرهنگی و علمی با حوزه مرتبط کند .
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان،
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، اظهار داشت: ما از نعمتی به نام انقلاب اسلامی برخورداریم که از حوزه علمیه برخاست و آنچه که جامعه از حوزه با خبر شد، بخش عمده اش به برکت انقلاب اسلامی است .

وی بیان داشت: درست است که توده های مذهبی جامعه ما با یک حلقه تقلید به مرجعیت که محل اسکانشان در حوزه ها بود وصل می شدند، ولی ارتباطشان صرفاً ارتباط گرفتن احکام و اجرای احکام بود . اما اینکه حوزه غیر از تولید، پالایش و پژوهش احکام چه وظایف سنگینی برعهده دارد، جامعه خیلی آگاهی نداشت .

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، افزود: اینکه حوزه زبان اعتقادی است و هیچ مرکزی این اصالت را ندارد و اینکه حوزه قویترین فرماندهان و امرای فکری و اعتقادی را در طول تاریخ از جمله شیخ طوسی ها، انصاری ها و سیدرضی ها تولید کرده عامه مردم از این حقیقت بی خبر و یا کم خبر بودند .

وی تأکید داشت: خبرگزاری رسا به عنوان پایگاه فرهنگی، خبری و اطلاع رسانی حوزه علمیه می تواند بسیار نقش آفرین باشد و جامعه را با برقراری ارتباط فکری، فرهنگی و علمی با حوزه مرتبط کند . خبرگزاری رسا می تواند آن نوع کم خبری یا بی خبری را از جامعه بزداید و جامعه متوجه شود که نقش روحانیت اصیل در پاسداری از مبانی دین و اعتقاد چه می باشد .

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با تقدیر و ابراز رضایت از فعالیت خبرگزاری رسا در استان سیستان و بلوچستان، تأکید داشت: خبرگزاری رسا برای انتقال زحمات، برکات و نعمات حوزه برای جامعه می تواند مؤثر باشد و تاکنون نیز موفق بوده است ./940/ت302/ص

ارسال نظرات