۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۴۳۲۰۳
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان مطرح کرد؛

فعالیت ها، دستاوردها و اقدامات حوزه علمیه خواهران اصفهان

فعالیت ها، دستاوردها و اقدامات حوزه علمیه خواهران اصفهان
اصفهان ـ حجت الاسلام عبداللهی نژاد گفت: آوازه علمای اصفهان در ایران و جهان اسلام پیچیده و در کنار این بزرگان، بانوان عالمه حوزه علمیه نیز حضور داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران کشور که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است، با اشاره به رشادت های روحانیت در عرصه های مختلف از جمعه دفاع مقدس، گفت: یک ششم شهدای روحانی کشور اصفهانی هستند.

وی در ادامه به تعبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اصفهان اشاره کرد و افزود: شهدا در نزد علما و بزرگان دین تربیت یافته‌اند و بر همین اساس است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اصفهان شهر علم، هنر و جهاد است.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره به پیشینه و عظمت حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: علمای بزرگی در حوزه علمیه اصفهان وجود داشته‌اند و آوازه علمای اصفهان تمام ایران و جهان اسلام را فراگرفته است، در کنار این بزرگان، همواره حوزه علمیه خواهران اصفهان از بانوان عالمه و دانشمند نیز برخوردار بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با بیان اینکه 3 هزار و 640 خواهر مبلغه در اصفهان دارای پرونده تبلیغی هستند، اظهار کرد: 118 گروه تبلیغی در اصفهان مشغول فعالیت هستند که بخشی از این مبلغان و گروه‌های تبلیغی، در حوزه تبلیغ تخصصی فعالیت دارند و بخشی نیز مشغول به تبلیغ عمومی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: نزدیک به 5 هزار طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در حال تحصیل هستند و همچنین 8 هزار و 500 خواهر طلبه نیز از حوزه علمیه خواهران استان اصفهان فارغ التحصیل شده‌اند. امسال حدود یک هزار و 300 نفر برای آزمون پذیرش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ثبت نام کردند که از این تعداد 675 نفر در آزمون ورودی پذیرفته شده‌اند.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره به فعالیت‌های گسترده فرهنگی، تبلیغی و مشاوره‌ای حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، گفت: در اصفهان مرکز مشاوره‌ای مشغول به فعالیت شده است که خدمات مشاوره گسترده‌ای را به طلاب و دیگر اقشار جامعه ارائه می‌دهد و برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای ویژه طلاب و همچنین ویژه عموم از خدمات این مرکز است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات