۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۴۵۰۶۶
رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

اثبات قدرت مقاومت از پیامدهای عملیات حماس بود

اثبات قدرت مقاومت از پیامدهای عملیات حماس بود
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی نتایج پربار و مهمی داشت، گفت: شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و اثبات قدرت مقاومت از پیامدهای این عملیات بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، صبح امروز در همایش بصیرتی کارکنان نیروهای مسلح لرستان گفت: در سال ۱۹۶۰ آقای «کندی» در کنگره می‌گوید که اسرائیل قطعه‌ای از غرب است که در سرزمین خاورمیانه جای‌داده شده است.

رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه «بایدن» در سال ۲۰۲۳ می‌گوید که اگر اسرائیل نبود، ما آن را ایجاد می‌کردیم و شکل می‌دادیم، افزود: شارون ملعون می‌گوید ما به منزله ناو هواپیما بر آمریکا در منطقه غرب آسیا هستیم، اینها حرف‌های خود این جانیان بالفطره تاریخی هستند که امروز تشت رسوایی آنها از بالاترین بام دنیا به زمین افتاده است.

وی با اشاره به اینکه دیروز وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اسرائیل باید زمینه آتش‌بس را فراهم کند، عنوان کرد: چون همه ملت‌ها و متحدین ما در منطقه نسبت به آمریکا حساسیت شدیدی پیدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به تشریح عوامل چرایی عملیات حماس پرداخت و عنوان کرد: از دلایل این عملیات عدم پاسخگویی عملیات فرسایشی در مقابل رژیم صهیونیستی و شکست همه مذاکرات است.

وی ادامه داد: دلایل دیگر استمرار محاصره غزه و عدم پاسخگویی سازمان‌های بین‌المللی، تداوم حمایت یک‌طرفه آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی، شدت عملیات دشمن در کرانه باختری و پیامدهای عادی‌سازی کشورها است.

رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا دلیل دیگر این عملیات را می توان به تلاش رژیم صهیونیستی برای عملیات حمله به غزه قبل از اقدام حماس عنوان کرد و گفت: دلیل نهم تلاش رژیم صهیونیستی برای انتقال چند ده‌هزار یهودی دیگر به سرزمین اشغالی است.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات یک تیر ده‌ها نشان و فایده از سوی جریانات فلسطین داشت، وقتی یک مجموعه‌ای راهی غیر از این ندارد باید روی اقدام صحه گذاشت و سپس به آثار و برکات آن واقعه باید اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با تشریح اهمیت و ویژگی‌های عملیات حماس بیان کرد: سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی بودند کوچک‌ترین حرکت را در سرزمین غزه زیرپوشش دارند، رژیم صهیونیستی موانع زیادی را در مرز غزه پیش‌بینی کرده و مدعی بودند که اشراف اطلاعاتی از جمله ماهواره، پهپاد جاسوسی، عناصر جاسوسی و… در غزه دارند.

وی بیان کرد: مدیریت اطلاعات عملیات، مدیریت حفاظت عملیات و ترکیبی‌بودن عملیات از جمله ویژگی‌های عملیات حماس بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به پیامدهای عملیات حماس، بیان داشت: خسارت‌ها و تعداد شهدا خیلی زیاد بود، اما آثار و نتایج پربار و مهمی داشت، شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی یکی از این پیامدها بود.

وی عنوان کرد: شکست و شکاف امنیتی در درون رژیم، تحمیل تلفات سنگین بر رژیم غاصب، تخلیه شهرک‌ها و آوارگی صهیونیست‌ها، اثبات قدرت مقاومت، تضعیف عادی‌سازی، افزایش مهاجرت، بحران مشروعیت، خسارت سنگین اقتصادی و پایین آمدن ارزش پول اسرائیل، نابسامانی در هیئت حاکمه رژیم صهیونیستی، تحول و تغییر در موازنه وحشت، بیداری وجدان خفته بشریت، جهانی‌شدن اسلام و… از جمله پیامدهای عملیات حماس بوده است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات