۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۷۴۵۱۱
آیت الله خاتمی در گیلان:

ایجاد شبهه تقلب در انتخابات برای رسیدن به منافع شخصی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی از طرح شبهه تقلب در انتخابات به عنوان فدا کردن مصالح نظام در راه رسیدن به منافع شخصی و سوء استفاده از آزادی بیان تعبیر کرد و افزود: تقلب در انتخابات به زعم سران جریان فتنه رمز آشوب در کشور بود.
آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای پیروزی انقلاب در گیلان که در شهرستان صومعه سرا برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران را آغاز خیزش اسلامی و درماندگی غرب خواند و خاطر نشان کرد: شهدا زمینه ساز شناخته شدن دین اسلام به عنوان کامل ترین برنامه اداره دنیا شدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که استقلال ایران در ناتوانی توطئه های سی ساله غرب برای ضربه زدن به ایران به وضوح دیده می شود، گفت: با وجود تحریم های گسترده، پیشرفت های بی نظیر ایران اسلامی در حوزه های صنعت، انرژی هسته ای و پزشکی غرب را متحیر کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری انتخابات و وجود آزادی معقول در کشور به عنوان دیگر نشانه های استقلال، یادآور شد: رسانه های کشور به راحتی به عملکرد دولت انتقاد می کنند و برخورد سختی با آنها نمی شود.

وی از طرح شبهه تقلب در انتخابات به عنوان فدا کردن مصالح نظام در راه رسیدن به منافع شخصی و سوء استفاده از آزادی بیان تعبیر کرد و افزود: تقلب در انتخابات به زعم سران جریان فتنه رمز آشوب در کشور بود.

آیت الله خاتمی آزادی در ایران را تعریف شده در چارچوب عقل و شرع توصیف کرد و گفت: آزادی بیان بسیار گسترده در ایران از برکات بزرگ انقلاب است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص انحراف برخی مسؤولان از مسیر انقلاب هشدار داد و گفت: نظام جمهوری اسلامی امانت شهدا است و همه برای پاسداری از آن مسؤول هستند.

وی با اشاره به حمایت همیشگی مردم از جمهوری اسلامی، اظهار داشت: مردم حق امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان را برای خود محفوظ می دانند و همانند ایستادگی در برابر جریان فتنه، مقابل مسؤولان بی توجه به ارزش های انقلاب می ایستند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وضعیت ایران در دوران پهلوی، از حکومت طاغوت به عنوان دوران غربت دین یاد کرد و گفت: شهیدان راه انقلاب، دین را از غربت و انزوا نجات دادند.

وی با بیان این که ماموریت بزرگ حکومت پهلوی دین زدایی در ایران بود، افزود: مقابله با چادر، مبارزه با روحانیت و مخالفت با عزاداری امام حسین (ع) در راستای سیاست دین زدایی حکومت پهلوی در کشور دنبال می شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رفتار ریاکانه و ضد دینی محمدرضا پهلوی برای حذف دین در ایران، گفت: ترویج ابتذال و تغییر تاریخ رسمی از هجری شمسی به شاهنشاهی، مهمترین اقدامات ضد دینی محمدرضا پهلوی بود.

وی با اشاره به روند استقلال ستیزی حکومت پهلوی نیز، اظهار داشت: در دوران حکومت پهلوی کشور برای یک روز هم مستقل نبود و نخست وزیرهای ایران به انگلیس و آمریکا وابسته بودند.

آیت الله خاتمی در پایان عفت زدایی و اخلاق ستیزی را یکی از مهمترین عوامل انزجار مردم از حکومت پهلوی عنوان و تصریح کرد: ابتذال ترویجی توسط حکومت پهلوی با روحیات اسلامی و ایرانی مردم ایران منافات کامل داشت./950/پ202/ص
ارسال نظرات