۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۴۵۶۳۶
یادداشت؛

خروش لندن؛ بی‌عملی سران عرب

خروش لندن؛ بی‌عملی سران عرب
امروز مهم‌ترین و کاربردی‌ترین راهکار برای جلوگیری از جنایت‌های رژیم غاصب و اشغالگر «وحدت کلمه» است و کشورهای اسلامی با استفاده از ظرفیت‌ها و داشته‌های خود می‌توانند مشکلات جهان اسلام و مسلمانان را حل کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بیش از یک ماه از جنگ غزه می‌گذرد، جنگی تمام‌عیار که رژیم اسرائیل بدون رعایت قوانین جنگی و قواعد بین‌المللی همچنان مشغول بمباران بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی است. جنایت‌هایی که صدای بشریت را درآورده و مردم آزاده دنیا به فریاد مظلومانه مردم فلسطین پاسخ داده‌اند.

بر همین اساس، روز گذشته شاهد دو رویداد ضد اسرائیلی بودیم. مهم‌ترین این رویدادها، برگزاری راهپیمایی گسترده در حمایت از مردم فلسطین در لندن بود که می‌شد صدای مظلومیت مردم غزه را از خیابان‌های انگلیس شنید. تظاهراتی بی‌سابقه که جمعیت شرکت‌کننده در آن تا نیم میلیون نفر تخمین خورد و لقب بزرگ‌ترین تجمع از زمان آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه را به خود اختصاص داد. معترضان لندنی تاکنون چندین نوبت در خیابان‌های انگلیس تظاهرات کرده‌اند و گفته‌اند اگر حملات متوقف نشود، هر هفته تجمع خواهند کرد.

دومین رویداد، برگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در ریاض بود که فلسطین به محور وحدت کشورهای اسلامی تبدیل شده بود. این کشورها در بیانیه پایانی خود از همه کشورها درخواست کردند صادرات سلاح و مهمات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند و خواستار شکسته‌شدن محاصره غزه و ارسال کاروان‌های کمک‌های انسانی عربی، اسلامی و بین‌المللی به این سرزمین شدند.

هرچند که توقع بود کشورهای اسلامی به‌جای درخواست از کشورهای غربی برای توقف ارسال سلاح به رژیم اسرائیل، خود نیز این رژیم کودک‌کش را تحریم و از ابزار بازدارندگی خود برای توقف جنگ استفاده می‌کردند.

امروز مهم‌ترین و کاربردی‌ترین راهکار برای جلوگیری از جنایت‌های رژیم غاصب و اشغالگر «وحدت کلمه» است و کشورهای اسلامی با استفاده از ظرفیت‌ها و داشته‌های خود می‌توانند مشکلات جهان اسلام و مسلمانان را حل کنند؛ اما متأسفانه این وحدت کلمه وجود ندارد. هر چند روز گذشته کشورهای اسلامی گرد هم آمدند و دیدارهای میان مقامات برخی از کشورها بعد از چند سال تازه شد؛ اما اراده کافی برای اتخاذ یک تصمیم و اقدام مشترک در جهان اسلام برای مقابله با رژیم اسرائیل وجود ندارد و تا زمانی که این حاشیه امن برای رژیم اشغالگر که در میان مسلمانان محاصره شده است، وجود دارد به جنایت‌های خود در سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات