۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۷۴۵۸۷۳
وزیر بهداشت؛

جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین حوزه سلامت در منطقه است/ قدرت تولید واکسن هر ویروسی را داریم

جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین حوزه سلامت در منطقه است/ قدرت تولید واکسن هر ویروسی را داریم
عین اللهی با اشاره به مجوز ۲۷۷ بیمارستان به عنوان گردشگری سلامت، گفت: جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین حوزه سلامت در منطقه است و افراد بسیاری علاقمند به درمان بیماری خود در ایران هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم چهارشنبه شب با حضور در نمایشگاه روایت پیشرفت که در باغ موزه دفاع مقدس شهر قم برگزار شد گفت: امروزه جهان شاهد حوادثی هست که در طول تاریخ بی‌نظیر می‌باشد افرادی که خود را مدافع حقوق بشر و اتو کشیده نشان می‌دادند ماهیت واقعی خود را به جهان نشان دادند که چه کسانی سخن از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم سر می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید به قدرت و قوت خود بیندیشیم ابراز داشت: سازمان‌های جهانی کاری برای کشور ما نخواهند کرد از این رو باید به قدرت و قوت داخلی خود اتکا نماییم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیماری کرونا اهمیت سلامت را به دنیا نشان داد، اظهار کرد: سیاست و رویکرد ما از درمان محوری به سوی پیشگیری است و در این راستا تلاش های مهمی در دولت سیزدهم انجام شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به دوران کرونایی تصریح کرد: روزانه ۷۰۰ کشته کرونایی در کشور داشتیم اما این دولت با کمک پژوهشگران و دانشمندان داخلی توانست واکسن کرونا را تولید و از فراگیری و هجمه کرونا جلوگیری کند.

عین اللهی با اشاره به اینکه شخص رئیس جمهور پیگیر واردات واکسن کرونا از چین بود، خاطرنشان کرد: کار واکسیناسیون را مردمی و جهادی پیش گرفتیم و با این قضیه در روز ۱ میلیون و ۶۰۰ دُز تزریق و در هفته ۸ میلیون و ۶۰۰ دُز تزریق در کشور انجام گرفت.

وی با بیان اینکه ایران از جمله کشورهای موفق در تولید واکسیناسیون کروناست، اظهار کرد: امروز ۶ مرکز تولید واکسن در کشور وجود دارد که هر ویروس و میکروبی وارد شود قدرت تولید واکسن آن را داریم.

وزیر بهداشت دولت سیزدهم با اشاره به اقدامات دولت در بخش سلامت ابراز کرد: بیمه رایگان پنج دهک نخست جامعه و  همگانی شدن بیمه پایه پس از ۴۴ سال از عمر انقلاب در این دولت به نتیجه رسیده است.

عین اللهی اشاره‌ای به طرح دارویار کرد و گفت: رشد و پیشرفت ۹۸ درصد نسخه الکترونیکی در طرح دارویار رقم خورد همچنین در این طرح پرداخت هزینه بیماری برای بیماران به حداقل خود رسیده است.

وی افزود: در کارنامه و عملکرد دوساله دولت سیزدهم ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی تکمیل و بهره‌برداری شده است و تا پایان دولت به ۴۴۰۰ پروژه خواهد رسید.

وزیر بهداشت اشاره‌ای هم به جذب ۴۳۰۰ بهورز داشت و ادامه داد: ارائه خدمات رایگان به مادران باردار و ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان از جمله فعالیت‌های دولت مردمی در بخش سلامت و درمان می‌باشد.

وی با اشاره به سلامت خانواده و نظام ارجاع گفت: اگر سلامت خانواده را درست کنیم سلامت جامعه اصلاح خواهد شد که در این طرح برای هر نفر با کد ملی یک پرونده سلامت درست می‌کنیم و اگر کسی بیمار شد به پزشک خانواده ارجاع و سپس به متخصص و بیمارستان مراجعه می کند که ۹۵ درصد هزینه بیمار رایگان می‌گردد.

عین اللهی با اشاره به جمعیت و تنظیم خانواده اذعان کرد: در دفاع مقدس و تحریم‌ها آنقدر ضربه نخوردیم که در تنظیم خانواده صدمات جدی دیدیم، اگر نتوانیم در جهت افزایش جمعیت درست عمل کنیم صدمات غیر قابل جبرانی را متحمل می‌شویم از این رو دولت سیزدهم ۶۳ قلم داروی تخصصی ناباروری تحت بیمه قرار داده قرارگاهی برای تنظیم خانواده و رشد جمعیت راه‌اندازی کرده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: پرداخت حقوق ایام مرخصی زایمان، کاهش نوبت شیفت کاری و دورکاری برای مادران شاغل باردار، تامین سبد غذایی و بهداشتی مادران شیرده و باردار، آموزش و مشاوره فرزندآوری و رونمایی از سامانه بارداری سالم از جمله اقدامات دولت در بحث رشد جمعیت و خانواده است.

وی با بیان اینکه در تجهیز بیمارستان‌های افتتاح شده از بهترین محصولات ایرانی استفاده شده است، ابراز کرد: تجهیز و افتتاح دو بیمارستان بزرگ حضرت مهدی و غدیر در عرض سه ماه کاری بسیار مهم و از دستاوردهای دولت آیت الله رئیسی است که یکشنبه آینده نیز بیمارستان شهریار به دست دولت سیزدهم افتتاح خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به کاشت رایگان حلزون شنوایی اظهار داشت: برای اولین بار در دولت سیزدهم به صورت رایگان کاشت حلزون برای کودکان کم شنوا انجام شد که با افتخار می‌گویم هیچ کودکی نداریم که در صف کاشت حلزون باشد.

عین اللهی با اشاره به حمایت از بیماران صعب العلاج گفت: صندوقی در سال ۱۴۰۱ با کمک مجلس برای بیماران صعب العلاج راه اندازی شد که ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را قوی‌ترین حوزه سلامت در منطقه برشمرد و بیان کرد:امروز بسیار از افراد علاقمند هستند در ایران مداوا شوند از این رو به ۲۷۷ بیمارستان مجوز بیمارستان گردشگری اعطا شده است و این آمار رو به افزایش و گسترش خواهد رفت.

وزیر بهداشت دولت سیزدهم در پایان تصریح کرد: امروز توانایی راه اندازی دانشگاه پزشکی در کشورهای دیگر را داریم که اولین دانشگاه را در کربلا با نام سبطین آغاز کردیم، هزینه آن را عتبه حسینی می دهد و ما نیروی علمی آن فراهم می کنیم.

ارسال نظرات