۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۴۶۰۶۹
معاون اجرایی رئیس جمهور:

تغییر تفکر اداره کشور منجر به افزایش 6 درصدی شاخص رشد شد

تغییر تفکر اداره کشور منجر به افزایش 6 درصدی شاخص رشد شد
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای کم نظیر دولت سیزدهم، مهم ترین دستاورد دولت را تغییر ریل و رویکرد تفکر اداره کشور خواند که منجر به رشد 6 درصدی شاخص رشد کشور شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در شب پنجم و آخرین شب برگزاری اولین نمایشگاه «روایت پیشرفت و خدمات دو ساله دولت مردمی» که شنبه شب 27 آبان ماه در باغ موزه دفاع مقدس شهر قم برگزار شد، مهندس محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و خانم خزئلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به سخنرانی پرداختند.

در این جلسه، ابتدا خانم خزئلی با اشاره به میلاد حضرت زینب سلام الله علیها بر لزوم الگوگیری از ایشان تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های اثرگذار زنانی چون حضرت خدیجه سلام الله علیها از مسئولان و مردم خواست نگاهی هم تراز با نگاه اهل بیت به بانوان داشته باشند و زنان را محدود نکنند.

سپس در‌ ادامه، مهندس منصوری با تبریک میلاد حضرت زینب سلام الله از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد و مهم ترین دستاورد دولت را تغییر ریل و رویکرد مدیریتی کشور عنوان کرد و افزود: برخی دستاوردهای دولت قابل اندازه گیری و قابل ارائه با آمار و ارقام نیست؛ نظیر همین تغییر رویکرد در اداره کشور؛ باید نگاه کنیم که ما قبل از این دولت در چه نقطه ای بودیم و امروز در چه نقطه ای هستیم و از چه معبرهایی عبور کردیم تا تحلیل درستی از حرکت و دستاوردهای دولت داشته باشیم.

وی در مورد شرایط شروع به کار دولت اظهار داشت: کار کشو به جایی رسیده بود که موضوع اول کشور پرداخت حقوق مردم بود؛ به گونه ای مدیریت شده بود که در برخی از استان ها انبارهای کالاهای اساسی فقط برای ۱۲ روز اندوخته داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: ما دولت را با تورم نزدیک به ۶۰ درصد و حدود 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم اما دولت سیزدهم به لطف الهی و با تدابیر خود توانست این کسری بودجه بزرگ را حل کند و کشور را به سمت رشد حرکت دهد.

منصوری با بیان اینکه دولت موفق شد در حوزه‌های مختلف مشکلات را برطرف کند، تصریح کرد: براساس آمار روزی که دولت را تحویل گرفتیم نزدیک به ۲۲ هزار مگاوات کسری برق داشتیم، دولت ظرف این ۲ سال با تدابیر خود توانست یک سوم این ناترازی را حل کرده و حدود ۷ هزار مگاوات تولید خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مردم متوجه تلاش های دولت شده اند، استقبال پرشور مردم نقاط مختلف کشور از رئیس جمهور را مصداق قدردانی مردم دانست.

مهندس منصوری برچیدن بساط حاکمیت دوگانه، دارا بودن متانت سیاسی و پرهیز از حاشیه سازی را از دیگر ویژگی های منحصر به فرد و مثبت این دولت خواند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که با گام های نظری که دولت برای تحقق دولت اسلامی  برداشته است به زودی دولت اسلامی و جامعه اسلامی محقق شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در مورد تورم نا مناسب کشور گفت: تورم کشور در حال کم شدن است؛ البته ما شرمنده مردم هستیم بابت مشقتی که در این وضعیت اقتصادی تحمل می کنند اما بدانند ما در حال تلاش شبانه روزی هستیم.

مهندس منصوری شاخص رشد را یکی از مهم ترین شاخص های کشور خواند و در این باره توضیح داد: رشد این شاخص در 10 سال گذشته نزدیک به صفر بوده، اما به لطف خدا در 2 سال اخیر این شاخص از 4 درصد هم عبور کرده و در 6 ماهه اول امسال به 6 درصد رسیده است.

وی به سرانجام رساندن پروژه های نیمه کاره، افزایش تولید خودرو از 700 هزار دستگاه به نزدیک یک میلیون و پانصد هزار دستگاه، کاهش نرخ بیکاری به زیر 8 درصد، فروش حدودا یک میلیون و سیصد هزار بشکه ای نفت و اجرای برخی قوانین نظیر رتبه بندی معلمان و نظام خدمات پرستاری و... را از دیگر دستاوردهای شاخص دولت دانست.

مسئول نهاد ریاست جمهوری در مورد فروش نفت تصریح کرد: در دولت قبل فروش نفت تقریبا تعطیل شده بود و زمزمه هایی می شد که اگر کسی بتواند فقط 300 هزار بشکه نفت بفروشد را وزیر نفت می کنیم اما در این دولت هم تولید و هم فروش افزایش چشمگیری داشت.

در پایان این جشنواره از غرفه داران نمایشگاه «روایت پیشرفت و خدمات دو ساله دولت مردمی» با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و استاندار قم مهندس آقامیری تقدیر شد.

ارسال نظرات