۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۴۷۵۲۶
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله یزدی در دفاع از آرمان های انقلاب و رهبری صریح اللهجه بود و با کسی تعارف نداشت

آیت الله یزدی در دفاع از آرمان های انقلاب و رهبری صریح اللهجه بود و با کسی تعارف نداشت
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله یزدی شخصی بود که در مقابل جریان‌های انحرافی ایستادگی کرد، آن مرحوم را چهره ای صریح اللهجه در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری دانست که با کسی تعارف نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت علمی مرحوم آیت الله محمد یزدی اظهار داشت: مرحوم آیت الله یزدی جزء فقهای حوزه علمیه قم و دارای شخصیت علمی و فقهی بود و از جایگاه و مقبولیت والایی در نزد بزرگان، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی برخوردار بود.

وی افزود: آیت الله یزدی از لحاظ مبارزاتی یکی از چهره‌هایی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از مبارزین با حکومت ستمشاهی محسوب می‌شد و یکی از شخصیت‌های خطیب مجالس سیاسی در قم به حساب می‌آمد که سخنرانی‌های داغ و انقلابی ضد رژیم پهلوی ایراد می‌کرد و به همین خاطر نیز از سوی رژیم پهلوی تبعید شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری آیت الله یزدی را یکی از شخصیت‌هایی دانست که بعد از دوران انقلاب اسلامی نیز همواره در مسیر امام راحل و رهبری معظم حرکت کرد و در مقابل جریان‌های انحرافی ایستاد و هدایت و سرپرستی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را در برهه‌ای از زمان بر عهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری افزود: آیت الله یزدی همواره به صراحت لهجه در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبری معظم انقلاب و چهره‌ای معروف در این راستا بود؛ چهره صریح اللهجه ای که در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری با کسی تعارف نداشت و در مسیر انقلاب استوار و دارای شخصیتی مورد اعتماد و احترام چهره‌های انقلابی بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیره اخلاقی مرحوم آیت الله یزدی خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی انسانی بسیار رئوف، مهربان و متواضع بود و با وجود این که در جایگاه سیاسی بالا همچون رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس خبرگان رهبری قرار دادشت؛ اما شخصیتی خوش اخلاق و خوش برخورد داشت.

ارسال نظرات