۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۴۸۱۶۸
رئیس سابق مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری:

در جنگ غزه هیمنه پوشالی رژیم صهیونسیتی درهم شکست

در جنگ غزه هیمنه پوشالی رژیم صهیونسیتی درهم شکست
اصفهان-سلطان شاهی با اشاره به اینکه درجنگ غزه هیمنه پوشالی رژیم صهیونسیتی درهم شکست گفت: یک گروه دو هزار نفری نظامی با تجهیزات نظامی انفرادی دنیا را شگفت زده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علیرضا سلطان شاهی پیش از ظهر امروز در نشست تبیینی عملیات طوفان الاقصی که در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی در جنگ با غزه نمایان شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به وسیله حماس بر اساس اصل غافلگیری شروع شد، افزود: هیچ یک از اشخاص و سازمان‌ها در ایران و حتی خود حماس به جز شاخه نظامی، آن هم به صورت موازی از این موضوع اطلاع نداشت.

سلطان شاهی عملیات طوفان الاقصی را طی ۷۵ سال تاسیس رژیم غاصب اسرائیل بی‌نظیر دانست و گفت: یک گروه نظامی حدود دو هزار نفری با تجهیزات نظامی انفرادی عملیات گسترده‌ای را با گرفتن چندین شهرک صهیونیستی انجام داد و دنیا را شگفت زده کرد.

رئیس سابق مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری، دلایل عملیات بزرگ حماس را هتک حرمت به قدس، آزادی ۶ هزار اسرای فلسطینی و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برشمرد و افزود: اعضای حزب راست گرای قدرتمند اسرائیل، بن گویر در مناسبت‌های مختلف وارد مسجد الاقصی شدند و ادعای تخریب و برپایی معبد سلیمان را داشتند.

وی اهداف حماس از این عملیات را ناشناخته دانست و اظهار داشت: اگر آرمان و هدف را ندانیم در آن زمان است که پایان جنگ قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

استاد سلطان‌شاهی پیامد‌های جنگ را از بین رفتن قدرت بازدارندگی رژیم اسرائیل دانست و گفت: دستگیری و اسارت برخی از ژنرال‌های ارتش صهیونیست در منزل شخصی و انتقال آن‌ها به غزه توسط حماس، هیمنه رژیم اسرائیل با ادعای داشتن بزرگترین سیستم اطلاعاتی و امنیتی جهان را زیر سوال برد.

سلطان شاهی سناریو‌های محتمل در آینده این جنگ را شامل، گسترش جنگ با دخالت جبهه مقاومت، تبدیل جنگ سرزمینی به جهانی و یا نابودی کامل حماس دانست و گفت: اولویت آمریکایی‌هایی‌ها در مهار چین و روسیه سبب شده که آن‌ها خواستار گسترش جنگ در خاورمیانه و منطقه نباشند.

به گفته وی در پیش بودن انتخابات آمریکا سبب شده بود تا حزب دموکرات یکی از دستاورد‌های خود در دولت فعلی را عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل اعلام کند که این ادعا نیز با طولانی شدن جنگ این ادعا کمرنگ خواهد شد.

سلطان شاهی آتش بس بدون نابودی حماس را بهترین دستاورد این جنگ در آینده معرفی کرد و گفت: آتش بس، سبب مبادله اسرا و آزادی تمام اسیران فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی خواهد شد و با وجود حماس، مبارزه علیه اشغالگیری رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی، تشکل دانشجویی برهان و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد، شرکت کنندگان سؤالات خود در زمینه نقش کشور‌های عربی در حمایت از مردم غزه را مطرح کردند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات