۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۷۴۸۱۷۸
آیت الله رئیسی در اجتماع باشکوه مردم گرگان:

کسانی که فسادنمایی می‌کنند دغدغه فساد ندارند/ برای تحقق «دولت صادق الوعد» مصمم هستیم

کسانی که فسادنمایی می‌کنند دغدغه فساد ندارند/ برای تحقق «دولت صادق الوعد» مصمم هستیم
رئیس جمهور هدف دشمن را نشانه‌گرفتن امید مردم دانست و خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد امیدها را تبدیل به یأس کند، اما بدانید امروز کار ما و شما «امیدآفرینی» است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان گلستان، در اجتماع باشکوه مردم گرگان با بیان اینکه مردم این دیار امتحان خود در عرصه‌های مختلف را به خوبی پس داده‌اند، تصریح کرد: این مردم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از اسلام، انقلاب و امام راحل حمایت کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف از نظام حمایت کردند.

رئیس جمهور با اشاره به وحدت و انسجام مثال‌زدنی مردم گلستان در کنار تنوع اقوام و وفاداری آنان به انقلاب و نظام اسلامی افزود: اولین و مهترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران همین مردم با ایمان، همیشه در صحنه، وفادار به انقلاب و آماده خطر کردن است که دشمن را از رسیدن به اهدافش ناامید کرده‌اند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه نیروهای مسلح و بسیجیان دلاور نیز از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: همچنین پیشرفت‌های اقتصادی، علمی، فناوری، دانشگاهی و پژوهشی نیز از دیگر مولفه‌های موثر و جدی قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جوانان غیور ایرانی با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها پیشرفت‌های چشمگیر و شگفت‌آوری خلق کرده‌اند،گفت: امروز پیام انقلاب اسلامی که پیام آزادی و مسلمان زیستن است به سراسر منطقه رسیده و به امتداد راهبردی نظام اسلامی در جای‌جای منطقه تبدیل شده است.

دکتر رئیسی ادامه داد: امروز پیام انقلاب اسلامی نیروهای مقاومت مومن و وفادار به اسلام را شکل داده که در حال تغییر دادن منطقه هستند؛ امروز قدرت مردمی واقعی در منطقه در حال ظهور است که می‌خواهد برای استقلال و عزت خود در مقابل دشمنان ایستادگی کند و تسلیم نشود.

رئیس جمهور با اشاره به بیش از 70 روز مقاومت فلسطینیان مظلوم و مقتدر در غزه خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطینیان در غزه در مقابل رژیم جنایتکار صهیونیستی که از حمایت آمریکا و کشورهای غربی برخوردار است، بدون برخورداری از نیروها و تجهیزات متداول زمینی، دریایی و هوایی باعث شگفتی همه جهانیان شده است؛ این نیروی مقاومت به اعتبار قدرت ایمان و اتصال جوانان فلسطینی با خدا به وجود آمده است.

دکتر رئیسی اضافه کرد: فلسطینیان غزه 16 سال است که به طور کامل محاصره هستند، اما با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام خمینی (ره) توانسته‌اند چنین قدرت و نیروی مقاومتی خلق کنند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دشمنان در دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی دنبال جلوگیری از تاسیس، در دهه دوم دنبال جلوگیری از تثبیت و در دهه سوم به دنبال جلوگیری از صدور پیام انقلاب اسلامی بودند، گفت: امروز نیز دشمنان به دنبال متوقف کردن روند پیشرفت این انقلاب و نظام برآمده از آن هستند، اما پیشرفت جمهوری اسلامی با اراده، خواست و همت مردم با وجود همه تحریم‌ها و فشارها قطعی است.

دکتر رئیسی افزود: امروز می‌توان به جرات ادعا کرد که ایران اسلامی یک کشور پیشرفته و فناور است. دشمنان تلاش بسیاری کردند تا رشد اقتصادی، علمی، فناوری و صنعتی ایران را متوقف کنند، اما امروز جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها پیشرفت کرده و هر جا اراده کرده از جمله در ساخت واکسن کرونا که به سختی آن را در اختیار ما قرار می‌دادند، از واردکننده به صادرکننده تبدیل شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بسیاری از عرصه‌ها کشور می‌تواند از واردکننده به صادرکننده تبدیل شود، گفت: ما باید زنجیره ارزش بسیاری از ذخایر کشور از جمله انرژی را که یکی از مخازن آن در استان گلستان قرار دارد، تکمیل کنیم، چرا که این مهم به رونق تولید و ایجاد اشتغال کمک بزرگی خواهد کرد.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه ما در دولت به تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب معتقدیم باید زنجیره ارزش کامل و از خام فروشی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: ما این مسئله را در دولت جزو برنامه‌های خود می‌دانیم و آن را دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور برنامه دولت سیزدهم را استفاده از همه ظرفیت‌ها دانست و با اشاره به موضوع گردشگری در استان گلستان گفت: ما در دور اول سفر به استان از برخی مناطق با ظرفیت گردشگری بازدید کردیم و تاسف خوردیم که چرا این مناطق احیا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است. نباید شاهد این باشیم که «خلیج گرگان» خشک و تبدیل به یک تهدید برای منطقه شود؛ خلیج گرگان برای منطقه یک فرصت است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه بعد از دور اول سفر به استان گلستان لایروبی خلیج گرگان به خوبی انجام شده است، گفت: امروز خلیج گرگان آباد و تبدیل به یک فرصت برای کشور و منطقه شده است.

رئیس جمهور «جزیره آشوراده» را یکی از فرصت‌های کم‌نظیر استان گلستان دانست و تصریح کرد: این جزیره سال‌ها رها شده بود در حالی که این منطقه ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال و گردشگری دارد.

دکتر رئیسی با اشاره به پتروشیمی استان گلستان گفت: وزیر نفت در این رابطه مامور شده است تا با همکاری هلدینگ خلیج فارس پتروشیمی استان گلستان را فعال کند. گام‌هایی هم در این زمینه برداشته شده است و هلدینگ خلیج فارس را موظف کردیم تا بیشترین سهم را در این پروژه داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به مسئله تنش‌های آبی در استان گلستان، گفت: استان گلستان قاعدتاً نباید مشکل آب داشته باشد، اما در برخی شهرهای این استان تنش آبی وجود دارد. با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است. برابر با آنچه ظرف 15 سال برای «سد نرماب» هزینه شده را دولت سیزدهم طی دو سال هزینه کرده تا هرچه زودتر این سد بتواند مشکل آبرسانی در استان گلستان را حل کند.

دکتر رئیسی رفع تنش‌های آبی و مسئله آبرسانی در استان گلستان را جزو اولویت‌های دولت دانست و گفت: هدف‌گذاری ما در دولت سیزدهم رفع تنش‌آبی 10 هزار روستا در کشور است که تاکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، توانستیم مشکلات آبی 3600 روستا را حل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه دولت مردمی برای توسعه ارتباطات فیبر نوری، استان گلستان را اولین «استان هوشمند» کشور توصیف کرد و گفت: ارتباطات فیبر نوری در سرتاسر استان گلستان برقرار شده است.

دکتر رئیسی همچنین تاکید کرد: دولت سیزدهم در بحث راه‌های مواصلاتی، حدود 4500 میلیارد تومان برای اصلاح و بهبود خطوط مواصلاتی در استان گلستان هزینه کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به مسئله مسکن در استان گلستان گفت: در برخی شهرهای استان همچون گرگان به دلیل مسائلی نظیر کشاورزی، کمبود زمین وجود دارد، اما در دیگر شهرها این کمبود دیده نمی‌شود. برنامه‌ریزی ما ساخت 41 هزار مسکن در بخش‌های مختلف استان است.

دکتر رئیسی خطاب به مسئولین و کارمندان سازمان‌ها و ادارات استان گلستان تاکید کرد: مدیران و کارمندان عزیز! امروز جایگاه بنده و شما جایگاه خدمتگزاری و نوکری به مردم است؛ تمام تلاش خود را انجام دهید تا در ادارات و سازمان‌ها روابط سالم برقرار باشد. کوچک‌ترین فساد در دولت سیزدهم به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس جمهور افزود: مردم باید اینگونه احساس کنند که وقتی به ادارات مراجعه می‌کنند کارشان حل می‌شود. این مهم تنها با سخن گفتن حاصل نمی‌شود بلکه باید در عمل به مردم نشان داده شود.

دکتر رئیسی با بیان اینکه ممکن است دشمنان بخواهند «فسادنمایی» کنند، اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است، گفت: هرکجا نشانه‌ای از فساد در این دولت ببینیم، با آن برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین فسادی در سازمان‌های اداری لانه کند.

رئیس جمهور هدف دشمن را نشانه‌گرفتن امید مردم دانست و خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد امیدها را تبدیل به یأس کند، اما بدانید امروز کار ما و شما «امیدآفرینی» است. آنهایی که می‌خواهند فسادنمایی کنند، دغدغه فساد ندارند بلکه می‌خواهند مردم را ناامید کنند، اما در نهایت خودشان ناامید خواهند شد.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه مردم ما همواره با امید زندگی می‌کنند و با امید راه نورانی امام (ره) و رهبر انقلاب را ادامه می‌دهند، گفت: مردم در تداوم این حرکت، دشمن را مأیوس خواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر لازم باشد سفرهای استانی را تا رفع مشکلات مردم بارها تکرار می‌کنم، تصریح کرد: آنچه در دور دوم سفر به استان گلستان می‌تواند برای مردم نشاط آفرین باشد، اقداماتی است که انجام گرفته است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت با همه توان تلاش می‌کند آنچه به مردم وعده داده است را به عنوان یک «دولت صادق الوعد» محقق کند.

دکتر رئیسی آینده ایران و منطقه را روشن توصیف کرد و گفت: آینده برای مردم فلسطین و نابودی برای رژیم صهیونیستی است. ممکن است دشمنان این موضوع را نپسندند و نخواهند اما مهم این است که ملت ایران با یک دنیا امید و تلاش، مجاهدت خود را از دست نخواهد داد.

دکتر رئیسی در پایان با اشاره به نامه‌ها و درخواست‌های مردم گفت: آنچه در نامه‌ها و نوشته‌ها نوشتید و اشاره کردید، حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت و همکاران من مطالبات و درخواست‌های شما را دنبال خواهند کرد.

ارسال نظرات