۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۵۱۰۶۹
حجت الاسلام احتشام:

عدم حضور در پای صندوق های رأی حرکت در مسیر دشمنان است

عدم حضور در پای صندوق های رأی حرکت در مسیر دشمنان است
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که در تمامی وصیت‌ نامه های شهدا تاکید شده که ما تنها برای اعتلای نظام اسلامی به جنگ با کفر به جبهه‌های جهاد رفته ایم، شرکت نکردن در انتخابات را حرکت در مسیر دشمنان دانست.

به گزارش خبرنگار  سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی احتشام کاشانی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم در حسینیه جنب مسجد چهارمردان قم برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام اظهار داشت: ما که از پیروان ائمه معصومان علیهم السلام هستیم باید فرزندان خود را با آموزه‌های اسلامی آشنا کرده و در تربیت اسلامی آنان کوتاهی نکنیم.

وی وجود ائمه معصومان علیهم السلام را سرمایه‌های دینی شیعیان عنوان کرد و افزود: باید نسل جدید را با سیره و سیرت ائمه معصومان علیهم السلام آشنا کرده و فرزندان خود را نسبت به سیره رفتاری آنان آگاه گردانیم تا در مواقع حساس بتوانند با بصیرت و آگاهی لازم، موضع مناسب، پیروزمندانه و آگاهانه اتخاذ کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علی بن یقطین از یاران امام موسی کاظم علیه السلام را از جمله کسانی دانست که در زمان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام دارای بصیرت و معرفت بود و با وجود این که در زمان بزرگترین طاغوت زمان خود زیست می‌کرد اما با علم و آگاهی لازم نسبت به امام زمان خویش، یار و یاور حضرت موسی بن جعفر علیه السلام بود.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جامعه و ضرورت آگاهی بیشتر نسل جوان امروز نسبت به وقایع قبل و بعد از انقلاب اسلامی و تفاوت انقلاب اسلامی با حکومت ستمشاهی پهلوی خاطرنشان کرد: باید این را بدانیم که اگر نتوانیم آگاهی‌های لازم را نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به مردم جامعه ارائه کرده و آنان را با واقعیت ها آشنا سازیم، دشمنان انقلاب، افکار عمومی را به دست گرفته و طبق خواست خود، افکار جامعه اسلامی را مدیریت می کنند.

لزوم پرهیز از ایجاد اختلاف در میان آحاد مردم

وی افزود: متاسفانه کسانی در جامعه وجود دارند که حرف‌های دو پهلو زده و درصدد ایجاد اختلاف در میان آحاد مردم جامعه هستند و با بیان این که در زمان شاهنشاهی، وضعیت مردم بهتر از زمان انقلاب اسلامی بود، درصدد کم رنگ کردن شرکت پرشور مردم در انتخابات هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر خواص جامعه و تریبون دارها در جهاد تبیین و بیان واقعیت‌ها، روشنگری لازم برای آحاد جامعه داشتند، اکنون دیگر کسی جرات نمی‌کرد که بگوید سال ۵۶ سال ارزانی و بهتر از امروز بود؛ این از کوتاهی امثال ما است که هیچ وقت از این افراد نپرسیدیم که شما در آن زمان که می گویید ارزانی بود، چند خانه توانستید خرید کنید؟ یا چند بار توانستید به حج بروید؟ مگر نمی گویید در زمان پهلوی ارزانی بود؟

وی افزود: باید فسادهای مالی و اخلاقی شاه و پهلوی ها به مردم و نسل جوان انتقال داده شود؛ چراکه شاه و دولت آن نه تنها فاسد بودند بلکه خود شاه انسانی بی غیرت و بی ناموس بود؛ چنانکه احمدعلی انصاری در کتاب پس از سقوط خود آورده است که وقتی به پاناما رفتیم من و شاه در یک هتل مانده و همسر شاه با مرد دیگری در هتلی دیگر اقامت گزیدند و وقتی به شاه گفتند که چرا همسر شما با غیر از شما می خوابد، جوابی داد که انسان از گفتن آن شرم می کند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به سخنان برخی از افراد ناآگاه مبنی بر اینکه دیانت ما غیر از سیاست ما است خاطرنشان کرد: این سخنان نشان از نادانی و ناآگاهی گوینده آن دارد؛ چرا که دین اسلام دینی است که دیانت آن عین سیاست اوست و کسی که این گونه حرف ها بر زبان جاری می سازد، هیچ شناختی از اسلام و آموزه‌های الهی ندارد و باید دانست که همین طرز تفکرات بود که امثال امیرالمومنین علیه السلام را خانه نشین کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور و ارتباط آن با عمل نکردن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: دلیل بیشتر مشکلات اقتصادی کشور به خاطر عمل نکردن به فرمایشات و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

برخی از علل مشکلات اقتصادی امروز، عمل نکردن به فرمایشات رهبر انقلاب است

وی در ادامه افزود: متاسفانه در ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی، بیشتر سال‌ها، دولت به دست کسانی اداره شد که قائل بودند که باید در ظاهر سخنان رهبر انقلاب اسلامی را شنید اما در باطن همان کاری را کرد که خواست خودشان است، نه خواست و فرمایش رهبری معظم انقلاب.

حجت الاسلام احتشام در ادامه با اشاره به ضرورت شرکت باشکوه مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که رای ندادن و حاضر نشدن در صندوق رای به معنای شاد کردن دشمنان و حرکت در مسیر آنان است و وجود مشکلات اقتصادی و گرانی در جامعه دلیل موجهی برای شرکت نکردن در انتخابات نیست.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: در تمامی وصیت‌ نامه های شهدا تاکید شده است که ما تنها برای اعتلای نظام اسلامی، برای جنگ با کفر به جبهه‌های جهاد رفته ایم؛ نه برای حفظ منافع مالی و اگر ما امروز از حضور در این صحنه پاپس کشیم، نمی توانیم خون هزاران شهید ریخته شده در راه اعتلای انقلاب اسلامی و اسلام را جوابگو باشیم.

ارسال نظرات