۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۵۱۹۵۲
نمایشگاه مطبوعات؛

حوزه انقلابی باید هندسه حکمرانی را طراحی و نرم افزار مورد نیاز را تولید کند

حوزه انقلابی باید هندسه حکمرانی را طراحی و نرم افزار مورد نیاز را تولید کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص انقلابی ماندن حوزه، دانشگاه و مجلس خبرگان، این مجموعه ها را تولیدکننده نرم افزار حکمرانی دینی معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران با تشکر از این رسانه حوزوی، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در چند مورد توصیه کرده اند که حوزه، دانشگاه و خبرگان باید انقلابی بمانند. این مجموعه ها نرم افزار حکمرانی دینی را تولید می کنند و مجلس خبرگان نیز مسؤولیت خطیر صیانت از حکمرانی اسلامی را دارا است.

وی با بیان اینکه خبرگان تجلی تحقق اراده مردم در اداره جامعه است تصریح کرد: رأی در نظام دینی با نظام لیبرال دموکراسی متفاوت است زیرا مردم انتظار دارند حکمرانی، در چهارچوب شریعت صورت گیرد و همچنین انتظار دارند که اراده شارع در حکمرانی شکل بگیرد؛ حوزه انقلابی باید هندسه حکمرانی را طراحی و نرم افزار مورد نیاز را تولید کند. آیا این موضوع برای حوزه علمیه مسأله است؟

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی دولت اسلامی را مطرح کرده اند که برای رسیدن به آن نظریه دولت اسلامی را باید تولید کنیم؛ اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند می توانند محتوا را تولید کنند اما جهتگیری ها و شعارها باید انقلابی باشد.

وی با اشاره به اهمیت نقش مجلس خبرگان رهبری در تعیین رهبری تصریح کرد: مهم ترین رکن حکومت رهبری است که در پی انتخاب خبرگان رهبری مشخص می شود و خبرگانی انقلابی است که مسائل مردم در حکمرانی برای آن مهم باشد. امروز با پیچیدگی هایی در حکمرانی روبرو هستیم که خبرگان ملت باید آن را بر اساس جامعه مدرن فهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی با درخواست از طلاب بیان داشت: مجلس خبرگان در لحظه ای حساس پس از رحلت مرحوم امام خمینی با سرعت و دقت از ماهیت و جمهوریت نظام صیانت کرد زیرا اگر غفلتی صورت می گرفت شاهد عزت امروز نبودیم. خبرگان رهبری باید اوصاف و شرایط رهبری را مراقبت کند اما سؤال این است وقتی خبرگان در حال مراقبت و صیانت است و درایت رهبری معظم انقلاب را دیده است آیا نباید شخص رهبر را تأیید کرده و از ایشان حمایت کند؟ علاوه بر آن حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کرده که خبرگان باید مسیر کلان نظام را نیز رصد کند.

وی با بیان اینکه مردم از نمایندگان خبرگان انتظار دارند در جایگاه به ایفای نقش بپردازند، ابراز داشت: قطعا کسی انتظار ندارد برای هیجان ایجاد کردن و یا ورود به قیمت برنج و پرتغال از جانب نمایندگان خبرگان کنشی صورت گیرد؛ هر کسی بر اساس قانون اساسی باید در جای خود بنشید زیرا ورود بیجا اختلال در نظام مدیریتی ایجاد می کند. همه کمیسیون های مجلس خبرگان باید مسیر را نگاه کنند و اگر برای مثال خلق پول در اقتصاد خلل ایجاد کرده باید آن را پیگیری کرده و نقش آفرینی کنند.

ارسال نظرات